Градските активисти от Спаси София настояват за връщане на нощния транспорт в София, след като той беше прекъснат преди 15 месеца. "За щастие излизаме от здравната криза, а икономиката се връща към нормалния си ритъм на работа. Затова няма причина да не върнем и нощните автобуси особено имайки предвид, че именно нощният транспорт спестява много разходи за компаниите, които работят с нестандартно време. Затова предлагаме той да бъде възобновен от 1. юли и това да е поредната крачка към връщането ни към нормалния живот" - аргументира се Борис Бонев, независим общински съветник.
От Спаси София предлагат хората да могат да доплащат към картите си по 5 лв., на месец, за да може нощният транспорт да бъде част от единната тарифна политика на София. С това искаме да улесним не само съществуващите пътници, но и да привлечем нови особено младите и работещите, като улесним избора им и направим градския транспорт ценово по-привлекателен от автомобил или такси - обяснява Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.
Поради осезаемо по-голямата натовареност на нощния транспорт през уикендите независимият общински съветник Борис Бонев предлага намаляване на интервалите на четирите нощни линии на 30 минути в петък и събота. Градските активисти предлагат и частична корекция на нощните линии, за да бъдат обхванати повече гъсто населени квартали. Предлагаме и ЦГМ да започне активно да промотира нощния транспорт, както и организационни мерки, за да няма прекъсване от един час между дневните и нощните линии. Така системата ще стане по-ефективна и удобна за софиянци и гостите на града - твърдят от Спаси София.
Предложенията ни утре ще бъдат обсъдени за пореден път на работна група в ЦГМ, след което ще ги внесем за разглеждане и в Общинския съвет. Ще се боря да убедя колегите съветници, че до 1. юли нощните автобуси трябва отново да се върнат по софийските улици. - категоричен бе Бонев.