Съюзът на българските автомобилисти (СБА) призова депутатите да помислят и да променят незабавно изискванията за гумите на превозните средства. 

От СБА обясняват, че в България законовото изискване за гумите на автомобила е дълбочината на грайфера да бъде минимум 1,6 мм, като и към момента не било разписано нищо повече от това.

Според тях обаче това изискване е остаряло и не отговаря на промените в движението на пътя през последните години, тъй като много неразумни шофьори подценяват зимните условия и създават проблеми, които застрашават безопасността на движението.

От СБА виждат неглижиране на проблема сред всички ангажирани лица. Въпреки че депутатите отбелязват, че 1,6 мм дълбочина на грайфера е норма отпреди няколко десетилетия, наскоро те отново отхвърлиха свое предложение за промяна. Дори самите вносители на предложението го оттеглиха. Една от причините - неяснота къде да бъде записано дали в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), или в Правилника за прилагане на закона.

"Това е повече от несериозно. Призоваваме народните представители да помислят за безопасността на шофьорите, пътниците и пешеходците. Призоваваме ги да не приемат повече козметични промени, свързани с безопасността на движението. Абсурдна е ситуацията тогава, когато към средата на ноември не може да има едно полезно решение по този въпрос", категорични са от СБА.

Оттам изтъкват, че българските депутати също са участници в движението, следят процесите и знаят какъв процент от пътнотранспортните произшествия стават заради подценяване на зимата и най-вече когато се шофира с летни гуми при сняг и поледици.

СБА припомня, че в някои държави като Естония, Латвия, Швеция, Финландия и Словения използването на зимни гуми е задължително. В други като Австрия, Румъния, Хърватска, Германия, Чехия, Словакия, Люксембург и Норвегия използването на зимни гуми е задължително, ако се изисква от метереологичните условия - снеговалеж, поледица.

"В България може да заимстваме успешни регулации от други страни и в това няма нищо странно и нередно. От всичко това ще спечели само безопасността на движението", съветват от СБА.