Синдикати от Конфедерация на труда "Подкрепа" настояват за безплатен градски транспорт, предаде БНР. Това бе съобщено от икономическият съветник в синдиката Ваня Григорова. Според нея този вид обществена услуга трябва да се финансира от държавата.
По думите й това е вариантът да се намалят въглеродните емисии. Няма как това да стане с допълнително орязване и с увеличение на цените на превозните документи, допълни Григорова. Тя заяви, че има борба между двете власти - централна и местни власти, кой да поеме отговорността. "Който и да поеме отговорността, е ясно, че това ще дойде през данъци и такси, които се събират в държавния бюджет, съответно общинския бюджет, защото безплатно ползване все пак не означава безплатен труд, безплатни резервни части и безплатни горива", допълни Ваня Григорова.
По думите на кмета на София Йорданка Фандъкова ситуацията в столичния градски транспорт е тежка. За това са допринесли по-високите цени на тока и горивата, както и намалелия брой на пътниците, заради пандемията от COVID-19.
"Държавата предоставя около 10% от това, което финансира общината. Нека не забравяме, че нищо безплатно няма, всичко се плаща по някакъв начин. В момента данъците на софиянци - над 35%, отиват за подкрепа за градския транспорт. Това означава, че други проекти са пренебрегнати, които са също доста важни.", добави Фандъкова.
С актуализацията на държавния бюджет от 1 юли от Столичната община настояват да ѝ бъдат отпуснати допълнителни поне 120 милиона лева за градския транспорт.
halo
на 12.04.2022 в 15:22:49 #2Оная работа на Ванчето безплатна ли е?
Арахангел Михаил
на 12.04.2022 в 13:17:45 #1Безумието на т.н. български синдикати продължава навсякъде и повсеместно. Питам къде в Европата има безплатен градски транспорт? Навсякъде той е безумно скъп, нарядко е и се движи с точност на секундата. В Англия има рейсове които тръгват след като им се обадят пътници от уредбите на спирките. Нека отидат да видят как в Германия, Скандинавието, дори в анексираната от Сърбославия област Войводина бабички на 60-70 години се прибират вкъщи на велосипеди. А велосипедистите в Северна Европа са почти 100 %. Там нов велосипед може да струва колкото употребявана кола в България. В Германия в полупразните градски трамваи се возят само немощни пенсионери с безплатни карти. Така че стига безплатен и безумен постсоциализъм в най-бедната Европейска държавица! Време е всеки тарикат да си плаща! Татовизъма си отиде отдавна...