Семинарът се проведе в Гьоте институт и беше организиран от Центъра за академични изследвания към Института за съвременно изкуство.
Общо мнение, изразено от участниците, беше агресивността на рекламите и доминацията им над знаците за ориентация.
Кметът Софиянски призна, че в областта на рекламата наистина няма ред. Надежда Михайлова изтъкна, че столицата е превърната в политически пазар от предизборни плакати.
Участниците се обединиха и около мнението, че общината може да контролира, но не и да изработва критерии за естетическия облик на града.
Според Михайлова основен принцип трябва да е различните архитектурни стилове да не са в конфронтация. Архитект Павел Попов от листата на Гергьовден посочи, че в момента София прилича на Багдад от преди 20 години.
Според Любен Дилов-син най-хубавото в София са хората и нощният живот. По думите му парадоксалните надписи на български думи, изписани на латиница, са израз на кризата на идентичността. Те са знак, че хората не искат да са тук в този момент, каза той.
Дилов, както и Софиянски, изтъкнаха проблемът с връщането на собствеността. По думите им трудно е на един частен собственик да му налагаш естетически критерии.
Софиянски даде за пример многобройните дела, които общината води със собственици на реституирани имоти. Той предложи отново да бъде възстановена длъжността на главния художник на града.
Преди края на семинара архитект напусна залата с мотива, че не се дава достатъчно думата на участниците, а говорят само организаторите.
Публиката от около 50 - 60 души не беше особено активна в дискусията.