Столичната община разглежда варианти за промени в тарифната политика на градския транспорт, сред които е и покачването на цената на билета за еднократно пътуване, но стойността на най-търсените карти се планира да се запази. Окончателното предложение ще е готово най-рано в края на януари или в началото на февруари, съобщи пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова по време на заседание на Столичния общински съвет (СОС).
Трябва да се направят сериозни анализи и изчисления, обясни тя.
Като аргумент за бъдещо поскъпване на билетчето за градския транспорт Фандъкова посочи, че от пет години цената му не е променяна, а през това време е имало инфлация и цените на горивата са се променили.
Предишното покачване на цената на билета бе през 2008 г., когато от 70 стотинки стана левче.
Каквато и промяна на цената на билета да се предложи, не трябва да се повишават цените на най-търсените и основни карти за пътуване. Целта е да не се натоварват редовните платци на градския транспорт, а в същото време да се контролират нередовните пътници, отбеляза кметът.
Междувременно шефът на столичното метро Стоян Братоев се срещна с лондонския си колега Майк Браун, който е у нас по повод 150-годишнината на подземната железница на британската столица.
Братоев коментира, че третият лъч на софийското метро се предвижда да има система за автоматизирано управление на мотриси, които да се движат без машинисти, но тези влакчета са много по-скъпи и затова евентуалното им въвеждане ще е в далечно бъдеще. Все пак мотрисите в новия участък ще са много по-модерни от сега използваните по действащите трасета.
Специалисти на столичното метро ще бъдат командировани да черпят опит от лондонските си колеги, тъй като двете най-нови линии на подземната железница на британската столица са строени с автоматична система.
Майк Браун посочи пред журналисти, че годишно лондонското метро инвестира 1.8 млрд. евро основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции.
Той коментира още, че лондонското метро е с много стара инфраструктура, което представлява проблем за осигуряването на достъп за инвалиди, но се работи по инсталирането на платформи и асансьори. "В това отношение, софийското метро е много по-достъпно", похвали Браун домакините си.
Пантю
на 05.12.2013 в 17:56:14 #3Хенри III | 05.12.2013 17:21 ---------------------------------------------------- Ей дъртляк, изпий си хаповете! Столична община се управлява от ГЕРБ и по-специално от ген.Бойко Борисов с аватар баба Йорданка Фандъкова. Какви комунисти ти се привиждат! Или и ти мислиш. че си много голям тарикат и манипулатор и много от четящите във форума ще се хванат на манипулацията и ще псуват по заблуда БСП -то. Явно, на ГЕРБ целта е да вдигнат цените на билетите за градският транспорт и чрез мощната си поддръжка в медиите, да заблуждават народа, че това го правят управляващите държавата! Измами и лъжи са основните начини за набиране на електорат и фенове за ГЕРБ!
Crosby
на 05.12.2013 в 17:47:32 #22 лв. трябва да го направят билета, за да изчезнат тия бараки да се возим в модерни возила, не като се кача в рейса вън да е -30 градуса а вътре да ми е още по студено
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Подпис:
"Казвам ви, че на всеки, който има, ще се даде; а от този, който, няма, от него ще се отнеме и това, което има."Лука, гл. 19, стих 26"
biz boy
на 05.12.2013 в 17:39:31 #1Вярно, че 5 години не е имало поскъпване ама от 70 ст. на 1 лв си е поскъпване с близо 43 %, което разделено на 5 ми се вижда по-голямо от средната инфлация.