"Йорданка Фандъкова за съжаление се превърна в част от корупционното блато на Столична Община".

Това заяви кандидатът за кмет на София, издигнат от БСП, Георги Кадиев на пресконференция на тема „Корупция в Столична община".

Ръководството на Столична община и на Столичен общински съвет трябва да бъде сменено, убеден е Кадиев, като допълни, че това е голямата амбиция на БСП за 23 октомври.

По думите му Фандъкова е допуснала корупционни практики в общината и това я прави съпричастна към корупцията там. "Не е нужно да вземаш или да даваш подкупи, за да бъдеш корумпиран", коментира претендентът за кметския пост.

Кадиев повдигна темата и за завода за битови отпадъци, като посочи, че по време на управлението на ГЕРБ в Столична община са давани редица обещания, че той ще бъде направен.

"Последното обещание е, че на 20 октомври ще бъде внесена апликационната форма в ЕК", припомни кандидатът на БСП.

Кадиев призова ГЕРБ да не внасят своята апликационна форма и да оставят новото ръководство на общината да направи това.

По думите на Кадиев апликационната форма на ГЕРБ ще доведе до оскъпяване на обработката на отпадъци в София с 80 евро на тон на година.

400 000 тона по 80 евро са 32 млн. евро загуба по експлоатационни разходи за столичния боклук, която ще се заплаща от всяко софийско семейство", изчисли Кадиев.

Той даде пример, че за 100 квадрата апартамент в кв. „Дианабад" с влизането на действие на новия завод за битови отпадъци, ако бъде построен по начина, по който ГЕРБ си го представя, едно семейство ще плаща 500 лв.

"Това е малко над 100 % увеличение на такса битови отпадъци", коментира той.

Кадиев и екипът му подготвят нова апликационна форма, която предвижда чувствително по-евтина технология, заявиха от БСП, като бившият зам.министър на финансите е убеден, че бъдещото ръководство на общината ще бъде различно от настоящето. Освен това той препоръча Столична община да спре всички обществени поръчки, докато минат изборите и новият кмет влезе в правомощията си.

На пресконференцията кандидатът за общински съветник от листата на БСП Жельо Бойчев отвори т.нар. „Кутия на късмета". Той припомни, че кутията е била запечатана през април с предполагаемото според БСП име на фирмата, която ще спечели обществената поръчка за проекта за закриването на депото за битови отпадъци в Долни Богров.

Индикативната стойност на проекта е била около 40 000 лв. Столична община е провела нужната процедура, за да избере изпълнител. Името на фирмата победител е консорциум „Джи Пи Груп". Точно това е и името, запечатано в кутията на БСП преди провеждането на конкурса, стана ясно след разпечатването й. Според Бойчев не е много трудно да се отгатне кой печели обществените поръчки в Столична община.

По думите му избраната фирма изпълнител - „Джи Пи Груп", е близка до Валентин Златев.

"Няма нещо, което той да е поискал при това управление на Столична община и то да не му се даде", коментира Бойчев.

По чие нареждане ръководството на общинското дружество „Чистота Искър" е избрало да участва в консорциум с частната компания „Джи Пи Груп", запита Бойчев.

Няма как да стоим безучастни и да играем ролята на глупаци, които не разбират какво се случва и някой да разпределя по такъв начин парите на софиянци", категорично заяви социалистът.

Кандидатът за общински съветник от листата на БСП Калоян Паргов от своя страна посочи, че нередности от страна на Столична община има и при ремонтите на училищата и детските градини в София.

По думите му на 3 октомври един от помощник-директорите на столично училище е изпратил официална жалба до прокуратурата за качеството на ремонтите на училищата на територията на район „Триадица" за периода 2009 -2010 г.

Друг фрапиращ случай е по отношение на ремонт в 43 ОДЗ, посочи Паргов. Той каза, че новопостроената сграда на Втора английска гимназия е струвала 3 млн. лв., а вече е била наводнена след един не много силен дъжд.

Друг кандидат за общински съветник от листата на БСП, Георги Свиленски, посочи, че новите 30 тролея за столицата са стрували 450 000 евро единият. Такъв тролей е купен в Румъния за 350 000 евро само една година преди поръчката на Столична община.

Ако някой ни дава милиони евро да си сменяме превозните средства, а ние сменяме само по 10-20, скоро София няма да има модерен градски транспорт", коментира Свиленски.

Той напомни за процедурата за нови трамваи от 2009 г., които са купени от град Хале, където ги продават за скрап, а се предлагат на столичани за нови транспортни средства.

По думите му, софийското метро не може да се ползва от всички, а вагоните спират на много голямо разстояние от перона, което ги прави неизползваеми от инвалидите, каза още Свиленски.