Няма неизплатени заплати, няма неизплатени бонуси, няма неспазени ангажименти в „Марица-Изток" и затова синдикатите отказват да отида на арбитраж. Това заяви икономическият министър Трайчо Трайков по повод стачката в „Марица-Изток".

Той подчерта, че режим на тока няма да има и че това е гарантирано, но електроенергията, която купува НЕК ще струва по-скъпо.

Според Трайков, ако неразбирателството е заради 1000 лева бонуси, за които той е категоричен, че не са дължими и никъде не са фиксирани, то най-доброто решение е да започнат преговори за новия колективен договор и да се включи компонентът, обвързващ заплащането с резултатите.

За 2011 година ръководството не дължи никакви допълнителни плащания, подчерта Трайков. Той изтъкна още, че ръководството не е било дори длъжно да дава 10-15% по-големи заплати и поясни, че това е било направено юли месец, тъй като било договорено в началото на април заради очакванията тогава, че ще бъде преизпълнено заложеното в плановете.

Трайков изтъкна още, че именно в „Марица-Изток" са най-високите заплати в държавната енергетика и уточни, че средната заплата надвишава с малко 1500 лева, а с допълнителните плащания възнагражденията наближавали 2000 лева.

Трайков заяви, че в случай на нужда ще бъдат пуснати допълнителни мощности.

Икономическият министър коментира ситуацията със стачката в „Марица-Изток", след като направи няколко полета с тренажор в учебния център за пилоти в София.

След успешното приземяване на летище Мадера, което е едно от най-трудните в света, след полет до Рим и изключително меко кацане на летище София, Трайков съобщи, че икономическото министерство ще помогне на учебния център да се сдобие с нов тренажор. 1,3 милиона лева ще бъдат осигурени чрез програма конкурентоспособност за новия тренажор.

Трайков изрази задоволство, че Институтът по въздушен транспорт подготвя пилоти за 12 държави, сред които Русия, Полша, Гърция и България, авиотехници за 8 държави и всички български стюардеси.