Инцидент с влакова композиция се е разминала на косъм без трагични последствия тази нощ.

Разследващите са започнали работа по изясняването на случилото се и дали има виновни по казуса, съобщиха от апелативната прокуратура.
Районната прокуратура в Провадия вече води досъдебно производство по случая.

За щастие жертви не е имало - разминало се е само с повреда по релсите.

Цистерна от влакова композиция с още 9 вагона е дерайлирала през нощта около 1.00 ч. до варненското село Боряна. Инцидентът е причинил повреда на отсечка от релсовия път от 200 метра.

Товарният влак е пътувал от Русе към Долно Езерово.

Двамата машинисти успели да върнат върху релсите дерайлиралата цистерна и да възстановят движението на композицията.

В Карнобат цистерната е била отделена от композицията. Не е била празна, но товарът й тепърва ще се уточнява. В момента се извършва оглед на цистерната и на повредения релсов път.

Останалите 9 вагона са продължили към Долно Езерово, за където е предназначен товарът им, а локомотивът е прикачен на друга композиция и е отпътувал за Пирдоп.

От НКЖИ съобщиха, че движението между гарите Дългопол и Комунари се осъществява само по път 1 заради дерайлиралите вагони и цистерна на товарен влак на път 2.

Движението там е преустановено и се извършват следствени действия. Работи и комисия за изясняване на щетите на НКЖИ.

По предварителна информация има повреди освен по железния път и по трите входни стрелки на гара Комунари.

Според експертите на НКЖИ е нямало опасност от излизане на композицията от железния път и изтичане на газ.

Манолова разкри, че фирмата, чийто цистерни взривиха Хитрино, няма Гражданска

Манолова разкри, че фирмата, чийто цистерни взривиха Хитрино, няма Гражданска

Омбудсманът иска промяна в жп закона

Припомняме, че на 10 декември зловеща трагедия с товарна влакова композиция с цистерни в село Хитрино взе 8 жертви, а още 29 бяха ранени, мнозина изгубиха домовете си, а други сгради бяха частично разрушени.

Последствията са колосални и държавата пое ангажимент две години да се грижи за възстановяването на селото.

Прокуратурата все още води разследването по случая и засега не се знае кой е виновният. Експертизите предстоят да се довършат.

Засега версиите са за превишена скорост на влака, заради решението на машинистите, без да е ясно дали не са подстрекани от шефовете си за това; за повреда по релсите; или друга външна намеса.

Има вероятност и от комбинация от споменатите причини.

НКЖИ и фирмата собственик "Булмаркет" все още спорят къде и у кого е вината, защото разследващите не са излезли с финална експертиза и заключение.