Просветният министър Анелия Клисарова подкрепя идеята за мандатност на директорите на образователни институции у нас.

В Благоевград просветният министър уточни, че се предвижда това да залегне в новия закон за средното образование, който е сред най-големите приоритети на управляващите.

По думите й на всеки 4-5 години директорите следва да бъдат атестирани, както в момента е с учителите.
При оценяването на работата им трябва да взимат участие не само експерти от Регионалните инспекторати и общината, но и училищните настоятелства.

Министър Клисарова се срещна с шефове на училища и детски градини в града, с които обсъдиха бъдещия закон за средното образование.

На срещата е обсъден и въпросът с въвеждането на така наречената дуална система или обучение чрез работа. Според министъра на образованието средните професионални училища трябва да си сътрудничат, както с бизнеса, така и с университетите със сходни специалности.

Държавата може да определи защитени професии, необходими за развитието на икономиката. Изборът им трябва да стане, чрез определяне на критерии, които предварително да се обсъдят.
Нужно е професионалното образование да бъде обвързано със спецификата на всеки регион и бъдещите планове за развитие и инвестиции", обясни на среща Клисарова.

Директорите на училища са заявили, че подкрепят въвеждането на кредитна система в професионалното обучение, която ще залегне в новия закон.

„Квалификацията и мотивацията на учителите са ключ към качествено образование", категорична е проф. Клисарова. По думите й учителите трябва да имат възможност да участват в международни програми, обучения и обмен на добри практики.

Дискутирана беше и темата за децата със специални образователни потребности и тяхното интегриране в образователната система. По думите на проф. Клисарова трябва да бъде въведен индивидуален подход към всяко дете, в зависимост от неговите потребности.

Министър Клисарова е уверила още, че проектът за закон за средното образование и предучилищната подготовка ще бъде подложен на широко обществено обсъждане.