Миналата година по това време бе наложена пълна изолация в страната заради пандемията от COVID-19. Всички помним този стресиращ период и хилядите въпроси и притеснения, които прехвърчаха в главите ни. Общото безпокойство за всички бе здравето на нас и нашите близки, но това съвсем не беше единственото. Едни се чудеха дали ще изгубят работното си място, а други недоумяваха как да съчетаят работата от вкъщи с дистанционното обучение на своите деца.

Учителите трябваше много бързо да се адаптират към ситуацията и да имплементират в уроците си нови методи на преподаване, които да задържат вниманието на учениците пред компютъра. За щастие в този момент вече имаше платформа като IZZI на издателство "Клет България", осигуряваща интерактивни ресурси, с които преподавателите имат възможността да улеснят този процес.

Образователната среда от ново поколение IZZI съдържа богата колекция от учебно съдържание, видеоматериали на световноизвестни брандове, игри, симулации, 3D визуализации и аудио прочити.

За емоциите, свързани с рязката промяна и метода на обучение година по-късно, разказват всички пряко въвлечени страни - учител, ученик и родител.

Удобно структурираното и богато съдържание, увлекателните обучителни материали, както и лесната навигация на платформата спечелват и трите дами - г-жа Стоянова, преподавател по български език и литература, ученичката в седми клас от град Бургас - Вили, и майката на двама ученици - Гери.

"Модерна визия, интерактивна среда, интуитивна система, която сякаш предугажда какво ти трябва и ти го предлага. На ежедневна база всичко става действително много бързо и ефективно. След като вляза в платформата през своя профил (вече съм се регистрирала като учител), мога да филтрирам по различни критерии ресурсите, които ми трябват. А те са общо над 50 000 и от трите издателства - Анубис, Булвест и Клет", изтъква предимствата преподавателят с дългогодишен опит.

"Също така съм създала виртуални класове, за да проследявам резултатите от представянето на учениците. Мога да споделя дадена задача или ресурс с всички или само с едно дете, което има нужда от допълнително внимание", допълва г-жа Стоянова.

Вили разказва за притесненията, които е имала при настъпването на изолацията, и ползите, които е открила впоследствие. "Аз съм в 7. клас и тази година ми предстои да кандидатствам в гимназия. Бях много притеснена как ще се справя заради наложената дистанционна форма на обучение. Платформата IZZI дойде на помощ в този момент. Там всичко е подредено ясно и прегледно. Едно много полезно предимство според мен са въпросите и задачите в края на всеки урок, които ме насочват към ключовите елементи. Кратките видеа също много ми харесват, защото дори историята, която по принцип ми е малко скучна, става интересна и запомням информацията по-лесно."

Гери споделя за майчинските перипетии, но отбелязва, че децата ѝ бързо са свикнали с дистанционното обучение, защото младото поколение се чувства в свои води в дигиталния свят.

"С две деца у дома първите дни бяха хаос и наистина не знаех как да организирам процеса, така че и двамата ми ученици да имат достатъчно време за задачите си. Единият е в трети клас, другият е в шести. Сложно е. Децата използват платформата и за извънкласни занимания, а сега, след като върнаха по-малкия ми син обратно в клас, продължават да използват дигиталните ресурси за самоподготовка. Освен това много се забавляват с маймунката от клипчето. Понякога малкият го гледа, преди да започне с уроците. А за мен най-удобно е това, че мога да прегледам бързо и лесно материалите за малкия и да му дам допълнителните задачи, по математика например, която не му е силен предмет."

Дигиталният свят все повече навлиза в живота ни, а извънредната ситуация показа дори на тези, които отричат онлайн нововъведенията, че те всъщност ни предоставят множество ползи. В днешния непрестанно променящ се свят може би най-добрият ни ход е да се възползваме от технологичните решения, за да улесним живота си, независимо онлайн или офлайн.