От сдружение Велоеволюция са недоволни заради велоалеята на бул. "Тодор Каблешков" в участъка от бул. "България".

Столична община избра вариант за велосипедно трасе, което ни се представя за "един изцяло съвременен начин за решаване на велосипедното движение", "като в Копенхаген".

Съвременните велоалеи са толкова широки, че позволяват задминаване и каране един до друг - нещото, което прави карането на велосипед привлекателно и в Нидерландия, и в Дания, уточняват още те.

Разширяват столичния бул. „Каблешков“ на седем етапа
Обновена

Разширяват столичния бул. „Каблешков“ на седем етапа

Процедурите по отчуждаване са най-трудно, а не се виждат, оплака се кметът

Според тях широчината на велоалеята, която е 1,5 м е крайно недостатъчна. В позицията си те заявяват, че тази широчина не отговаря дори на минималните изисквания в българската нормативна уредба, според която еднопосочната велоалея трябва да е минимум 2.0 м.

Изграждане на главна велосипедна мрежа с параметри под минималните е напълно безсмислено, ако възможността за разширение е предварително обречена, както в случая. Твърдят още те в становището си.

Излиза, че изграждането на тази така необходима велосипедна алея е отбиване на номера. А всъщност става дума за чиста проба нарушение на нормативната уредба и пропиляване на обществен ресурс. Обичайното оправдание за подобни минималистични изпълнения в София е "Няма място за велоалеи, улиците са ни тесни.

Така става ясно, че в Столична община просто липсва и желание и професионализъм за направа на нормални велоалеи. Те трябва да станат част от градския пейзаж, особено след кризата с COVID-19, която се оказа и криза с градското пространство, категорични са от сдружението.