Българското кисело мляко държи дял от около 60% на японския пазар.
Това стана ясно на среща между посланика на Япония в България Н. Пр. Цунехару Такеда и министъра на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов.
Според посланика близо 40 милиона японци консумират кисело мляко. Такеда допълни, че България е известна и с розовото си масло в Япония.
Той отбеляза, че износът на този български продукт значително нараства постоянно през последните години.
Японският посланик допълни, че България е интересен вносител на хранителни продукти, защото те са качествени, вкусни и екологично чисти. Можете да разширите износът на плодове, зеленчуци, свинско и пилешко месо, както и на български вина за японския пазар, обясни посланикът.
Такеда отбеляза, че в момента се прави опит пазарът на българското кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия.
От своя страна министър Найденов допълни, че България има изключително голям потенциал за производство на качествени и вкусни храни и изказа съжаление в последните години не е използван.
Страната ни се превърна в нетен вносител на храни заради лошото управление. Новото правителство има желанието и волята това да се промени, отбеляза министърът.
Той допълни, че освен киселото мляко и розовото масло, атрактивен продукт за японския пазар може да бъде и българското саламурено сирене.
На срещата бе отбелязано, че „Ел Би булгарикум" ЕАД, единствената държавна фирма в млекопреработвателния сектор, която държи оригиналната закваска за българско кисело мляко и японската компания „Мейджи Деъриз" работят успешно по три лицензионни договора.
Те се отнасят до реализирането на производството на млечни продукти на база млечно кисели бактерии. Между двете фирми е подписано и споразумение за сътрудничество във връзка с наименованието „България" на киселото мляко в азиатския регион.
Цани
на 07.11.2009 в 22:51:00 #3На малцина е известно, че главната заслуга за това японците така да приемат българското кисело мляко е на експосланика на НРБ в Токио н.пр. Начо Папазов. Знам, че на някои това няма да се хареса, но това е истината и тя е проверена. Японците си правят кисело мляко със лиофилизирана българска закваска. Ако трябваше да ядат това, което днес наричаме “кисело мляко” положението надали щеше да е такова. Ние ядем нещо, наптавено от сухо мляко, купено от незнам къде си, фрашкано с консерванти, агар и т.н. Това са новите бъкгарски капиталисти, които не се свенят да продават кофичката за 80-90 ст.! При соца киселото мляко струваше 22 ст., нали? А преди кофичките го режеха на кубчета от едни алуминиеви легени. Сега кисело мляко можеш да хапнеш на Петрохан и на Предела. Цени – народни. Обидното е само, че киселото млято в Северна Гърция е като нашето едновремешното.
Зрител
на 05.11.2009 в 17:34:58 #2Луди или не, Даноне ще му види сметката за да продава буламача с лактоза
Cranium
на 05.11.2009 в 14:42:03 #160% от пазарния дял на този вид продукти, в конкуренция с останалите измислени "йогурти". а иначе, това въобще новина ли е? японците са луди по българското кисело мляко от около век, за сведение на незапознатите. и то защо? защото през 1900 г. се оказва, че българия е държавата с най-много столетници на глава от населението в света (разбира се, сред страните, където е проведено проучването). хората още тогава са си задали въпроса какво по-различно има в българия, дето другаде го няма, и това е един от изводите, до които са стигнали. за справка в момента японец да стигне стотака и да го прехвърли е нещо съвсем обичайно. пък нашите "старци" тук измират 40 г. по-рано, понеже толкова ни е акълът и си съсипваме сами това, което ни е дадено.