Над 200 автоинструктори блокираха с колите си центъра на София, пространството на жълтите павета.

Протестът е на площад "Ал. Батенберг", но заради колоните от протестиращи коли бул. Цар Освободител е затворен.

Искането на автоинструктурите е да бъде отменена наредбата, която въвежда нова система за контрол над обучението на водачите и увеличава броя на часовете за подготовка от 31 на 42. Те са и против контрола с GPS в обучителните коли.

Преди месец автоинструкторите заявиха, че подозират корупционна сделка във вдигането на часовете по практика - от 31 на 42 часа, и са категорично против това. Организирана е подписка, под която са се подписали 800 автоинструктори от цялата страна.

Корупция при въвеждане на GPS контрола виждат автоинструктори

Корупция при въвеждане на GPS контрола виждат автоинструктори

Промените целели да се облагодетелства частна фирма

Стефан Малковски, председател на Българския автоинструкторски съюз, обясни мотивите на инструкторите. Според тях това се предвижда заради въвеждането на GPS система за контрол на практическото обучение, който ще се прави от частна фирма.

Мотивите за увеличаване на часовете на работна група от Министерството на транспорта и Министерството на образованието са, че младите водачи предизвикват основно тежки катастрофи и вината се търси в автоинструкторите и по-малкото часове.

На колите си автоинструктурите бяха окачили протестни плакати с надписи - "Старо магаре визионер", "Ние обучаваме, но не наставляваме", "Утре кой ли ще изпитва?", "Държавно магаре", Каквито са експертите, такива и нормите". За тях е обидно отношението на държавата.

"Повдига се съмнение върху качеството на обучение на водачите, а никой не пита кой е държавният служител, който е допуснал необучен човек да вземе свидетелство за управление на МПС", коментираха протестиращи.

Според тях обвиненията са върху тях, но никой не се интересува какво прави държавната администрация, отговорна за изпитите и квалификацията на нейните служители.

А тя, според тях: "Стоварва отговорността за катастрофите при младите водачи на главата на автоинструктурите. Тя не иска да погледне в дълбочина на проблемите, които съществуват в системата, а с дребни мерки се опитва да успокои и замаже очите на обществеността".

Автоинструктурите отиват на преговори с представители на Министерство на образованието и транспорта, работната група, която предвижда засягащите ги промени в законодателството.