Автоинструкторите подозират корупционна сделка във вдигането на часовете по практика - от 31 на 42 часа, и са категорично против това. Организирана е подписка, под която са се подписали 800 автоинструктори от цялата страна.
Стефан Малковски, председател на Българския автоинструкторски съюз, обясни мотивите на инструкторите. Според тях това се предвижда заради въвеждането на GPS система за контрол на практическото обучение, който ще се прави от частна фирма.
Мотивите за увеличаване на часовете на работна група от Министерството на транспорта и Министерството на образованието са, че младите водачи предизвикват основно тежки катастрофи и вината се търси в автоинструкторите и по-малкото часове.
Най-притеснителният факт за увеличаване на часовете обаче е предстоящото прилагане на GPS система за контрол върху работата на инструктора. Инструкторът и обучаваният водач ще трябва да заплащат такса на частна фирма.
За реализирането Автомобилната администрация вече е възложила на частна фирма да разработи концепция как ще се осъществи идеята.
В тази връзка автоинструктурите поставят следните въпроси:
- Защо, след като контролът зависи от Автомобилна администрация, се прави опит част от него да се прехвърли на частна фирма?
- При какви условия Автомобилната администрация е сключила договора, с който е възложила на частната фирма да разработи концепцията?
- И как е възможно договорът да е сключен, преди да се вземе окончателно решение за промените в учебната документация?