Защо "Столичен автотранспорт" купува газ за автобусите от градския транспорт от частна компания, която получава 2,7 милиона лева комисиона, попитаха общинските съветници от "Демократична България" (ДБ) на днешната сесия на Столичния общински съвет.

В декларация за финансирането на градския транспорт те обвиниха управляващите в София в рекет към държавата, в който са забъркали и синдикатите, съобщиха от ДБ. Според общинските съветници от партията липсата на средства за градския транспорт е измислена от мнозинството на ГЕРБ в Столичния общински съвет като опит да се изнудва правителството.

Те посочват, че "Столичен автотранспорт" ЕАД използва посредник за покупката на газ за автобусите си, докато частното дружество "МТК Груп" купува директно от държавния доставчик "Булгаргаз". По клаузите на този договор общинското предприятие се задължавало да плаща почти двойно повече, отколкото ако купува газа директно от "Булгаргаз".

40% от данъците на столичани отиват за градския транспорт

40% от данъците на столичани отиват за градския транспорт

Няма проблем с доставките на газ, а с цената му, обясни Фандъкова

"Този посредник получава 2,7 млн. лв. комисионна за срока на договора, докато в същото време в СОС влизат доклади за нуждата от нови и нови заеми за автотранспорта, които не са подкрепени с нито една фактура", се казва в декларацията.

От ДБ заявяват също, че в София продължават да функционират три транспортни дружества и един транспортен оператор, чиито администрации се припокриват - "Столичен автотранспорт" "Столичен електротранспорт", "Метрополитен" и ЦГМ. "Вече над 1 година, след като ЦГМ пусна в експлоатация новата тикет система за 97 млн. лв., само 10% от продажбите на превозни документи се извършват онлайн, а 90% са отново в офисите на ЦГМ", дсопълват общинските съветници от партията.

"Защо данните от тази тикет система не са използват за максимално оптимизиране на линиите на градския транспорт, така че да станат по-удобни за пътниците? Защо столичния метрополитен все още издава билети и карти, приходите от които може да прикрие по простата причина, че дружеството само печата, продава и отчита какво е продало?", питат те.

Синдикат "Образование" се обяви в подкрепа на служителите от столичния градски транспорт

Синдикат "Образование" се обяви в подкрепа на служителите от столичния градски транспорт

В отворено писмо те заявиха, че категорично застават зад хората от транспортния бранш

"Пандемията, инфлацията и войната са опит да се прикрие реалната ситуация в градския транспорт. Истината е следната - мнозинството около Фандъкова няма никакво намерение да запуши дупките, откъдето изтичат нашите пари. Затова и има нужда от още и още средства - за да продължат същите схеми. Никой от тях не мисли за реформи, които да заздравят общинските транспортни дружества", изтъкват общинските съветници от ДБ.

Те питат и защо е обявена готовност за протест от шофьорите от градския транспорт в София. "Протест за какво? Пари за заплати за шофьорите има. Защо общинските предприятия "Столичен автотранспорт" ЕАД и "Столичен електротранспорт" ЕАД стават съучастници на ГЕРБ, СДС и ВМРО в нагнетяване на напрежение, след като няма повод за такова?", подчертават общинските съветници от "Демократична България".