На 22 декември, приключва ремонтът в платното за София в 12-километровия участък от АМ "Тракия" между пътните възли "Белозем" и "Оризово", съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Досега движението преминаваше в ремонтираното платно за Бургас. Строителните дейности стартираха в началото на октомври като първо се обнови платното за Бургас, а след това и в посока столицата. Те са част от започналия поетапен ремонт на общо 52 км от АМ "Тракия". Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи.

Със завършването на строителните работи сега единственият магистрален участък, на който има въведена временна организация заради ремонтни дейности ще бъде в района на тунел "Витиня" на АМ "Хемус". В предстоящите почивни дни, както е и в момента, леките автомобили ще преминават двупосочно в ремонтираната тръба за Варна.

Тунел "Витиня", заедно с тунел "Траянови врата" на автомагистрала "Тракия", ще са първите в страната с внедрена система "Тетра", която се управлява от МВР и ще дава информация в реално време и възможност за бързо предупреждение, реакция и взаимодействие по време на кризисна ситуация. Агенция "Пътна инфраструктура" има ангажимент към изграждането на техническата инфраструктура в съоръженията. С новите технологии ще може да се подава информация към ситуационните центрове на АПИ, МВР, пожарната, за да се реагира на първата минута и така да се осигури бърза реакция при рискови инциденти.

От АПИ се похвалиха с напредъка на АМ "Хемус"

От АПИ се похвалиха с напредъка на АМ "Хемус"

Започнало е полагането на първите асфалтови пластове в участъка от Боаза до пътен възел "Дерманци"

В тръбата за София на тунел "Витиня" се изгражда осветителна система с адапционно осветление в двата й края и водещо осветление, каквото има и в тръбата за Варна. Видеонаблюдението ще е без сляпа точка в целия тунел. Доставени са дизелов агрегат за аварийно електроснабдяване, вентилационни системи, система за събиране на опасни разливи от настилката, "умни" знаци с указания и информация и др.

Установените нарушения наложиха извършване на пълно обследване на съоръжението. Направени са множество проучвания и експертизи, които показаха, че необходимият ремонт ще е по-сложен и ще отнеме повече време от първоначалните очаквания и се налага да бъдат предприети спешни аварийни мерки. За заздравяване на тунела и попълване на кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран 3500 куб. м специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора. Още над 6000 куб. м бетонов разтвор е инжектиран между първичната и вторичната облицовка. След това е извършено укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени над 7000 анкера с обща дължина около 70 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер.

Положена е над 33 600 кв. м хидроизолация по цялата дължина на тръбата за столицата. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. Строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове.