Мигащата зелена светлина беше въведена експериментално преди повече от 8 години в град София, след което същата беше въведена в Стара Загора, Варна и Пловдив. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовища в град София са намалели наполовина.
По презумпция, колкото е по-информиран един шофьор за това, което предстои да се случи на пътя, толкова по-малка е вероятността да допусне грешка. На практика използването на зелената мигаща светлина се превърна в едно добро решение, което бе възприето положително от всички шофьори, заявяват те.
От Института за пътна безопасност съобщават, че са сигнализираха Столична община и МРРБ, че мигащата зелена светлина не е уредена нормативно. Те поясняват, че действия и от двете страни не са били предприети. Сигналите на ИПБ бяха игнорирани.
Те настояват това решение да бъде преразгледано, като се създаде работна група, която нормативно да уреди зелената мигаща светлина.