Министърът на транспорта Росен Желязков дойде в Народното събрание да отговори на декларацията на Корнелия Нинова за концесията на летище "София". Концесионерът е избран с публична, открита процедура, увери той. Договорът също е публичен, стана ясно от думите му. Голяма част и предварителните условия за изпълнени, поясни още Желязков и добави, че и всички служители ще бъдат преназначени.

Над 600 милиона лева трябва да получим преди старта на договора, което е в средата на тази година. По договор ще бъде изграден нов терминал 3. Евентуално ще бъде изградена и нова писта за излитане. Заради пандемията са настъпили сериозни последици в авиационния сектор, според него. ЕК настоява за подпомагане и възстановяване на сектора. Със 70% се е свило обслужването на пътници на международните летища. Със 73% се е свил трафикът по европейските летища. Очакванията са едва към края на 2024-2025 да се възстанови трафикът от нивата на 2019 г. Това е оптимистичният вариант. Песимистичният очаква възстановяване чак през 2030.

Социалистите отново захапаха концесията на летище „София“

Социалистите отново захапаха концесията на летище „София“

ГЕРБ залагат мини за следващите десет години

Концесионерът е потвърдил ангажимента си за инвестиции и авансово плащане. Иска обаче отлагане на концесионни такси. След като ЕК даде становище, тогава министърът ще внесе предложението в Министерски съвет. Ако не се съгласим, няма да получим първоначалните 600 милиона лева, които са сериозен принос в бюджета. Това е повече, отколкото ще спечелим от концесионни такси. Ако прекратим договора, ще трябва държавата да тегли заеми. Това ще доведе до ръст на летищните такси и е възможно летището да фалира. Едва ли скоро ще получим толкова изгодна оферта, според Росен Желязков. Концесията има много предимства и нито един недостатък, категоричен бе той.