От началото на годината до този момент са проведени 1630 консултации с хора, потърсили помощ на Националната гореща телефонна линия за пострадали от насилие. 985 от обажданията са от хора, пострадали от домашно насилие. "84% от обажданията са от жени". Това заяви на пресконференция координаторът на Националната гореща телефонна линия Жана Савова.

По думите й преобладават обажданията от жени. През последните години все по-често се обаждат хора, които търсят помощ за свои близки и информация за това как да им помогнат, става ясно от пресконференцията. По думите й се наблюдава повишаване на обажданията от провинцията.

"Линията е важна, защото много често в хората се борят различни емоции - срам, страх. Много често тяхното очакване е да бъдат отхвърлени, обвинени или да бъде омаловажено тяхното преживяване. Това не се случва на линията", каза Савова. Това според нея вдъхва доверие на пострадалите отново да потърсят помощ, да разкажат на близките си за преживяното или да отидат в полицията.

0800 18 676 е новият безплатен телефон за хора, пострадали от насилие

0800 18 676 е новият безплатен телефон за хора, пострадали от насилие

Почти 29 хил. души са потърсили помощ за 18 години

На 1 октомври 2017г. се навършват 20 години от създаването на Националната телефонна линия за пострадали от насилие 02 981 76 86.

Линията е стартирана от екипа на фондация "Асоциация Анимус" през 1997г. Това е била първата общодостъпна услуга за жени, преживяли насилие. На телефона се обаждат пострадали от домашно насилие, сексуално насилие, трафик на хора с цел сексуална и трудова експлоатация и хора, които търсят помощ, за да се справят с други форми на насилие и тормоз.

По думите на Жана Савова за тези 20 г. потърсилите помощ са 33 237 души. Тя поясни, че телефонът предоставя емоционална подкрепа, кризисно консултиране и информация. Сред обаждащите се най-много са търсещите помощ от домашно насилие (50%). Савова добави, че от февруари 2016 г. линията разполага с напълно безплатен номер - 0800 1 86 76. От февруари тази година линията работи отново денонощно, каза още Савова.

Националната линия се обслужва от доброволци, които са преминали обучение. На пресконференцията консултантът Милена Костадинова, която е незряща, посочи, че това, което я е мотивирало да стане част от екипа, е била нейна близка, която е била подложена на домашно насилие. По думите й в началото й е било най-трудно да се справи със собствените й емоции.