Евтините китайски телефони вече не са единственото нещо, което Apple могат да обвиняват за намаляващите продажби в Китай. Най-успешните местни производители бавно печелят дял и при най-скъпите телефони.

Докато Apple все още заема пет места в топ 10 на най-продаваните телефони с цена над 4 000 юана (530 евро), в класацията вече има и четири китайски смартфона - три от Huawei и един на компанията Vivo. Samsung се класира с 0.2% пазарен дял с модела си S7 Edge.

"Класацията на топ 10 премиум смартфона бе окупирана от Apple и Samsung, Huawei успя да обърка плановете на гигантите преди година. За първи път виждаме и телефон на Vivo в класацията", каза Джеймс Ян, анализатор, базиран в Пекин.

Промяната идва, след като китайските брандове решиха, че вече няма смисъл да се борят по-ниския клас, където печалбите от продаден телефон са минимални. И решиха да навлязат в премиум сектора.

Изследване на IDC показва, че средната продажба цена на телефон с Android в Китай продължава да расте през първото тримесечие на годината - главно заради желанието на потребителите да притежават флагманите на Huawei, Oppo и Vivo - трите топ китайски производителя на смартфони

В това време Apple обяви пето поредно тримесечие, в което продажбите в Китай намаляват. Данни на IDC сочат, че гигантът от Купертино е четвърти по дял на китайския пазар с 9.2%, в сравнение с 11% в последното тримесечие на 2016 г.

Анализатори обаче смятат, че китайските потребители следват световния тренд и забавят покупката, чакайки представянето на юбилейния iPhone.