Големи хотелски вериги са въвлечени в онлайн войната с туристическите сайтове, които по принцип помагат за задвижването на бизнеса им.
Гиганти в индустрията като Marriott International, Hilton Worldwide Holdings и InterContinental Hotels Group използват широки маркетингови кампании, за да възвърнат бизнеса си от сайтове като Expedia, Priceline Group и други онлайн места, свързани с пътувания. Те насочват клиентите към хотелски имоти, но също така вземат комисионни от до 30% за всяка резервация, пише MarketWatch.
Веригите започват да гледат на тези сайтове по-малко като на ценни бизнес партньори и по-скоро като на конкуренти, стоящи между тях и клиенти им.
Много големи хотелски брандове предлагат по-ниски цени за нощувки и други намаления за лоялни клиенти, които резервират директно чрез сайтовете им, вместо да ползват услугите на онлайн туристически агенции.
Усилията на играчите в индустрията обаче срещат затруднения, тъй като туристическите портали се превръщат в масово разпространено средство за планиране и организиране на пътувания.
Само за миналата година туристическите сайтове са реализирали хотелски резервации за общо 99 милиарда долара, сочат данни от компанията, занимаваща се с изследвания на туристическата индустрия Phocuswright.
Проучване, проведено от фирмата Adara, показва, че 52% от пътуващите в САЩ на възраст между 18 и 34 години предпочитат да резервират хотели чрез сайтове за разлика от 37% при хората на 35 и повече години, които посягат директно към хотелската верига, когато искат да си запазят стая.
По-младите туристи предпочитат сайтовете, тъй като дават набор от повече опции и позволяват на клиентите да си запазват и самолетни билети или коли под наем.
Комисионните, свързани с онлайн туристически агенции, струват на хотелиерската индустрия в САЩ около 4.5 милиарда долара на годишна база за периода, завършващ през юни миналата година, а резервациите за хотели са най-големият източник на растеж за онлайн туристически агенции.