В Световно първенство, изпълнено с разочарования за големите футболни сили, Nike е на път да победи стария си съперник Adidas в оспорваната битка за спонсор на екипите, пише Reuters.
Американската компания доставя екипите на Бразилия, Франция и Англия - трите държави, които са смятани за най-големите фаворити от букмейкърите. Тя облича и скритият фаворит Хърватия.
Германският й конкурент произвежда екипировката на Белгия, Русия и Швеция. Единственият четвъртфиналист, носещ екип, който не е дело на двете компании, е Уругвай, спонсориран от Puma.
Комбинираните постижения на екипите на Nike в Русия, са значителен успех за производителя на спортни облекла, който се опитва да увеличи продажбите си, свързани с футбола в световен мащаб. Американската компания има повече от 2 млрд. долара приходи от футболна екипировка през фискалната 2018 г.
"Докато Adidas доминира в европейските лиги и американската професионална лига, със сигурност всеки пазарен дял, който Nike може да спечели в нетрадиционен за САЩ спорт, може да е от полза за цената на акциите и марката", твърди Джейк Долархайд, изпълнителен директор на Longbow Asset Management.
Спортните марки обикновено продават по-голямата част от фенските си артикули преди Световното първенство, но успехът на даден отбор на терена може да създаде допълнително търсене на екипите му, особено ако прогресът му е неочакван.
В началото на турнира Adidas доминираше, но сега основните фаворити са с екипировка Nike
За пръв път Nike изпревари Adidas като доставчик на екипи на Мондиала в Бразилия през 2014 г. Германската компания имаше предимство тази година, обличайки 12 от 32-та участника на Световното, сред които фаворитите Германия и Испания, както и домакина Русия. Nike достави екипите за 10 от тимовете на турнира.
Миналата сряда Мондиалът направи катастрофален обрат за Adidas с неочакваното отпадане на действащия шампион Германия. Акциите на германската компания, която е основен спонсор на Бундестима, паднаха с 2.7% още на следващата сесия.
През 2014 г. екипите на германците формираха около 1/3 от близо 9-те милиона продадени на екипа на отбори с логото на Adidas, като 10% от тези продажби са резултат от победата на Германия в турнира, посочва анализаторът на Wedbush Кристофър Свезя.
През уикенда бяха отстранени още 2 фаворита - Аржентина и Испания, също обличани от германския спортен бранд. По същия начин Мексико изгуби от спонсорираната от Nike Бразилия в понеделник.
В началото на настоящото Световно първенство Adidas понижи потенциалния ефект на спортното събитие върху продажбите, изтъквайки охлаждащата се руска икономика.
Но Мондиалът остава основна маркетингова възможност за германската компания, която е един от седемте официални партньори на FIFA и доставчик на топката за мачове от Световното от 1970 г. насам.
Освен екипите на отборите, спонсорството на най-големите звезди е от решаващо значение за популяризирането на футболните обувки. Преди турнира Nike очакваше 60% от играчите да носят обувки с логото й.
От началото на Световното първенство на 14 юни акциите на Nike са нараснали с почти 3%, най-вече заради силния тримесечен отчет и добрите перспективи за продажбите. Adidas е изгубила около 5% от пазарната си стойност.