Поръчки на стойност $600 милиарда за Boeing 737 Max са под въпрос, след като няколко големи клиенти заплашиха да преосмислят заявките след катастрофата на една от машините, оперирана от Етиопските авиолинии. Това е втората катастрофа на 737 Max от октомври насам, припомня Bloomberg.

VietJet Aviation JSC, която удвои поръчката си до около $25 милиарда само преди месец, заяви, че ще преосмисли бъдещите си планове в зависимост от причината за трагедията. Kenya Airways Plc. също ще обсъди отново идеята си да закупи Max и може да избере конкурентния Airbus A320. Руската Utair Aviation PJSC търси гаранции преди да поеме доставката на първите 30 поръчни самолета.В същото време индонезийската Lion Air се подготвя да се откаже от поръчка за $22 милиарда, сключвайки договор с европейската Airbus. Garuda Indonesia планира да намали общата поръчка, а Saudi Arabian Airlines обмисля да откаже договр за $5,9 милиарда.

САЩ спря от движение Boeing 737 MAX 8 и докара на производителя най-голямата криза от години

САЩ спря от движение Boeing 737 MAX 8 и докара на производителя най-голямата криза от години

Примката около компанията се затяга все повече

Boeing 737, който започна да се произвежда в края на 60-те години на миналия век, е най-добре продаващият се самолет в индустрията. Обновената версия MAX събра над 5 000 поръчки за над $600 милиарда.

Акциите на Boeing изтриха 11 процента от стойността си от миналата седмицата насам. Компанията се изправя пред тежък финансов риск заради двете катастрофи с модела през последните пет месеца. На 29 октомври се разби 737 Max, опериран от индонезийските Lion Air. Отношенията между двете компании помръкнаха, след като Boeing заяви, че трагичният инцидент е причинен от лоша поддръжка и човешка грешка - въпреки че пилотите са се борили с компютъризираната система, която е поела контрола, след като един от датчиците се е развалил. Катастрофата от неделя изглежда твърде подобна на азиатската трагедия, коментира изданието.

Boeing е в криза и свали на земята всички самолети от серията. В сряда и САЩ последва ЕС и множество други страни по света, забранявайки полетите със 737 Max, цитирайки доказателства, че проблемът при втората катастрофа е същият, като при първата.