Нищо добро за пазара на таблети не донесе и второто тримесечие на годината. Продажбите продължават да намаляват, сочи нов доклад на анализаторската компания IDC.

За месеците април - юни в света са продадени 37,9 милиона такива устройства, което е с 3,4% по-малко спрямо същия период на предходната година, съгласно данните на IDC, цитирани от TechNews.bg.

Дори таблетите с присъединяема клавиатура, на които се възлагаха надежди да възобновят ръста, не успяха да съживят пазара.

Лидер остава Apple, чийто пазарен дял е нараснал от 25,4% до 30,1% за една година. Компанията е продала през тримесечието 11,4 млн. устройства, в сравнение с 10 млн. в периода април-юни на 2016 година.

Samsung заема второто място като запазва обема на продажбите си през второто тримесечие на ниво от 6 млн. броя. Но поради спада на пазара като цяло, делът на корейския производител се е увеличил от 15,4% до 15,8 на сто.

Както и при смартфоните, Huawei държи третото място на пазара за таблети. Китайската компания покачва дела си от 5,3% на 8%, като е продала 3 милиона таблета през тримесечието.

В първата петица влизат още американският гигант в онлайн търговията Amazon, който контролира 2,4% от световния пазар на таблети, и водещият производител на компютри Lenovo с дял от 2,2 процента.