Южнокорейският пенсионен фонд National Pension Service се изправя пред важно решение и времето за него вече изтича - да помогне на най-голямата корабостроителна компания в света да оцелее или да я остави на произвола на съдбата.
Кредиторите на Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering трябва да се срещнат следващата седмица, за да решат дали да конвертират 1.55 трилиона вона или 1.4 милиарда долара от облигациите в собствен капитал, за да помогнат на нерентабилната компания, предаде Bloomberg. Това, което може да наклони везните, ще бъде думата на фонда, който е най-големият притежател на дълга.
"Ако National Pension Service не се съгласи с плана за преструктуриране на дълга, то Daewoo Shipbuilding вече няма да може да съществува", коментират анализатори от HI Investment & Securities Co.
Това ще е най-голямото изпитание за заемодателите в Южна Корея, след като Корейската банка за развитие, която е мажоритарният акционер в корабостроителя, позволи да се стигне до колапса на Hanjin Shipping през миналата година. Тогава финансовата институция отказа да подкрепи плана за преструктуриране на дълга на компанията.
Заради това около сто кораба на превозвача останаха блокирани, както и бяха поставени под риск 11 000 работни места.
За Daewoo проблемът може да придобие дори по-застрашителни размери, поставяйки в риск 50 000 работни места и 34 милиарда долара от поръчки на плавателни съдове за компании като Moller-Maersk и Statoil.
Експерти обаче са оптимистично настроени, че планът за преструктуриране ще мине и шансовете за възстановяване ще са по-големи, ако идеята се одобри.
Daewoo отчете четвърта поредна загуба през 2016 година на фона на ниските цените на петрола, заради което намаля търсенето на петролни танкери и платформи. Междувременно пресищането на други плавателни съдове също удари и по търсенето на нови кораби.