Това породи бурни дискусии във вътрешния интернет форум на МВР. Временното му спиране обаче доведе до създаването на няколко открити полицейски дискусионни интернет форума. В тях кристализираха идеите за провеждане на протести срещу политическото ръководство на МВР, а малко по-късно и за създаване на нова синдикална структура на служителите от министерството.
На 13 декември 2008 г., над 2000 полицаи, огнеборци и дознатели се събраха в градинката пред сградата на МВР. За да не бъдат обвинени в нарушение на закона, протестът беше мълчалив - участниците бяха поканени „да изпушат заедно по една цигара". Мълчаливият протест се повтори на 21 декември 2008 г. на същото място, като недоволните служители този път демонстративно „пиха по една студена вода".
Общественият отзвук от протестните действия беше много силен. Министърът на вътрешните работи предложи на протестиращите полицаи да излъчат контактна група, с която да преговаря, като по този начин на практика бламира ръководството на Националния полицейски синдикат.
На 14 януари 2009 г. в град Габрово се проведе среща на представители на различни структурни звена в МВР, организирана по Интернет. Излъчена беше исканата Контактна група.
Самоорганизиращите се протестиращи служители станаха популярни като „форумните полицаи". Те бяха подкрепени морално и експертно от членове на национално представителни синдикални и работодателски организации - КТ „Подкрепа" и ССИ.
На 17 януари 2009 г., Контактната група внесе исканията на протестиращите в МВР. Това породи нова вълна от дискусии в полицейските интернет форуми и до окончателно взимане на решение за учредяване на нова синдикална структура. На 15 февруари 2009 г., в Стара Загора беше учредена Синдикална федерация на служителите от МВР (СФСМВР).
На 26 февруари 2009 г., ръководството на СФСМВР внесе за регистрация документите на новата синдикална структура.
На 15 март 2009 г., СФСМВР организира впечатляващ протест в центъра на София, недалече от паметника на Васил Левски, пред сградата на Чешкото посолство. Поради все още неосъществената регистрация на синдикалната федерация, протестът беше представен като „културно - масово мероприятие".
По този начин, последните три месеца ни поднасят безпрецедентен за България феномен - организиране на нова синдикална структура, чрез широки дискусии в така наречените „нови медии" - интернет форуми и блогове.
На фона на българските полицейски протести, възниква въпросът, какво знаем за проблемите около социалния диалог с полицаи и пожарникари в Европа ?
В Нидерландия през 1999 г., заплахата със стачка се оказва ефикасен аргумент за подписването на ново колективно споразумение, валидно за нидерландските полицейски сили. Споразумението е сключено на 16 януари 1999 г.
Пак в Нидерландия, след месеци на преговори между полицаите и министъра на вътрешните работи за подновяване на колективното споразумение (колективния трудов договор), полицейските синдикати предприемат заплашителни протестни действия и дори стачки през месец декември 2007 г.
Съдилищата в страната се оказват разделени по въпроса за законността на стачките. В края на месец декември, нидерландски съд отсъжда в полза на полицаите за правото им да стачкуват по време на поредица от футболни мачове, което довежда до незабавната им отмяна. Но на 4 януари 2008 г., друг съд на същото равнище забранява протестна демонстрация на полицейските профсъюзи.
В Нидерландия е имало пълна забрана на стачките за държавните служители и за железопътния персонал до 1979 г. След това, съдилищата са упълномощени да отсъждат дали стачките на държавните служители са допустими в отделните конкретни случаи.
През първата половина на 1997 г., в Португалия пламват дебати за признаването на правото на полицаите от Полицията за обществена безопасност на профсъюзни свободи. Дебатите се фокусират върху проблема за законността на конституционните ограничения върху профсъюзните права за служители във военни и паравоенни сили.
Дебатите, достигат кулминацията си на 21 април 1997 г. на митинг на служители от Полицията за обществена безопасност, много от които са присъствали униформени. Митингът се превръща в публична демонстрация пред МВР, като по адрес на министъра са били скандирани крайно нелюбезни лозунги.
В Португалия, през месец януари 1999 г., организациите представляващи персонала в португалските общински полицейски сили подновяват исканията си за пълни профсъюзни права и за подобряване на условията на труд. Полицейските профсъюзи остро критикуват правителството за протакането на започването на законодателни промени за реформиране на общинските полицейски сили.
Въпросът за признаването на профсъюзните права на полицаите, избухва с нова сила в Португалия през месец октомври 2000 г., когато полицаите, подкрепени от тяхната европейска организация, издигат отново тези искания. В резултат, в парламента са внесени няколко законодателни предложения.
В Полша, министърът на вътрешните работи се съгласява на увеличение на заплатите на полицаите след заплаха с протестни действия през пролетта на 2007 г. Заплахата идва, след като разговорите между профсъюза на полските полицаи и командващия полските полицейски сили не постигат резултат. След предложението на министъра, профсъюзите заявяват, че са доволни, като отчитат затегнатия държавен бюджет за текущата (!) година.
На 27 февруари 2007 г. в Прага става факт първият публичен протест на представители на силите за сигурност. Участвали са около 2000 полицаи, пожарникари и други служители в силите за сигурност. Те са протестирали срещу въвеждането на Закона за служебните правоотношения в силите за сигурност.
Сред организаторите на протеста е и Независимият профсъюз на полицейския корпус в Чешката република.
Новият закон въвежда промени по отношение на правилата, управляващи службата на полицаите, пожарникарите, охраната в затворите и митничарите, които влизат в сила от началото на 2007 г. От 72000 души, които попадат под разпоредбите на закона, най-голямата група се състои от полицаи. Числеността й се оценява на около 47 000 души. Една от главните причини за тяхното недоволство е намаляването на заплатите им в резултат от въвеждането на новото законодателство.
През месец октомври 2008 г., полицаите, пожарникарите и работещите като затворническа охрана организират демонстрация пред МВР на Чешката република, настоявайки за повишаване на заплащането и за заплащане на извънредния труд. Участват около 1000 души.
През 2004 г., няколко служители в държавната полиция подават оплаквания срещу Министерството на вътрешните работи на Република Латвия във връзка с нечестното според тях третиране на полицаите в сферата на социалната защита в сравнение с останалите държавни служители. Няколко полицаи завеждат съдебен иск. За да бъде избегнато изострянето на ситуацията и поради заплахата със стачка (!), правителството обещава, че на полицаите ще бъде разрешено да основат собствен синдикат, смятано от 01 януари 2006 г. Първата стъпка в тази насока е възстановяването на латвийското „Полицейско общество".
На 16 август 2005 г., около 1000 латвийски полицаи организират протестен пикет пред Министерския съвет на Латвия, по време на правителственото обсъждане на бюджета за 2005 г.
През 2005 г. са направени изменения и допълнения в латвийското законодателство, които дават легална възможност за полицаите да създават профсъюзи и да стават техни членове, смятано от 01 януари 2006 г. Латвийският обединен полицейски профсъюз е основан през първата десетдневка на 2006 г.
В периода на края на 2006 г. - началото на 2007 г., латвийското правителство и полицейските профсъюзи договарят и подписват споразумение за повишаване на заплащането. Споразумението осигурява подобряване на системата на заплащане и на социалната защита на работещите в МВР и в затворите, както и подобряване на условията на труд.
През месец ноември 2001 г., френските полицейски профсъюзи организират поредица от демонстрации, като призовават за осигуряване на повече ресурси, работни места, за по-високо заплащане и по-голямо уважение към професията на полицая. Полицаите настояват и за осветляване на обществеността за нарастващите нива на престъпността.
В крайна сметка, протестите на полицаи и жандармеристи са прекратени, след като се провеждат преговори със съответните министерства, които осигуряват допълнително заплащане и за двете групи служители на реда.
Ниските заплати, получавани от полицаите, затворническата охрана и от работещите в спасителните служби, водят до сериозен недостиг на служители в Естонския правоохранителен сектор. Годишните актуализации на заплатите в сектора не са достатъчни за да предотвратят напускането на служителите и миграцията им към частния сектор.
Според статистиката, 40 процента от заетите, напускат полицейската служба поради ниско заплащане, като 10 процента от тях заминават в чужбина. През 2005 г., 1,1 процента (6787 души) от заетите в Естония, работят като полицаи, спасители и като охрана в затворите. Според естонския ежедневник Eesti Päevaleht, в началото на 2006 г., в страната не достигат 407 пожарникари. Също така, през 2003 г. в затворите е имало 16 процентов недостиг на персонал.
На 02 март 2006 г., Конфедерацията на профсъюзите от държавното управление и местното самоуправление (ROTAL), изпраща писмо до държавния секретар с искане за повишаване на заплатите на полицаите, затворническата охрана, пожарникарите и други специалисти по спасителни операции.
Министърът на вътрешните работи подкрепя искането за повишаване на заплатите и поисква за това 600 милиона естонски крони (38,5 милиона евро) от бюджета за следващата година. Целта е минималната работна заплата в сектора по сигурността да достигне 7500 естонски крони (481 евро).
Пак според министъра, защитата на обществения ред се нуждае и от спешни инвестиции в подновяването на екипировката. Той илюстрира твърдението си с пожарникарските коли, които са били в експлоатация средно повече от 22 години.
В началото на преговорите по бюджета за 2007 г., министерството на финансите заявява, че допълнителните средства за повишаване на заплатите няма да надхвърлят 250 милиона естонски крони (16 милиона евро). Сумата е значително по-малка от очакванията на служителите от сигурността.
През есента на 2003 г., профсъюзите организирани в гръцките сили за обществена сигурност - полицията, противопожарната служба и бреговата охрана, провеждат поредица от стачки и демонстрации срещу политиката на правителството, което отказва да класифицира техните длъжности като опасни.
Тези действия са привлекли значително обществено внимание, още повече, че сравнително скоро властите са признали правото на работещите в сектора на обществената сигурност да се организират и да водят колективни преговори. На 9 октомври 2003 г., полицаи, пожарникари и служители от бреговата охрана организират „символична блокада" на входа на министерството на финансите, която е разпръсната от специалните полицейски части, които използували сълзотворен газ и лютиви спрейове.
Случаят има интересна предистория. През месец декември 2002 г., профсъюзите представляващи състава от силите за обществена сигурност, на няколко пъти се мобилизира за протестни акции. По време на някои от протестите, демонстрантите замерят с различни предмети автомобила на министър - председателя в момента на влизането му в Парламента. Тогавашният министър на обществения ред публично съобщава, че работните места в силите за сигурност ще бъдат определени със закон за опасни и нездравословни през първата половина на 2003 г.
Правителството обаче се проваля със спазването на обещания срок, който само е поставило. В отговор следват нови стачки и демонстрации, проведени по време на срещата на Европейския съвет в Халкидики през месец юни 2003 г. Правителството още един път обявява намерението си да признае опасния характер на работата в силите за сигурност.
Въпреки това, през месец юли 2003 г., то се отмята от своето обещание. Аргументът е, че осигурителната система на страната е в „прединфарктно" състояние.
Това развитие на нещата подтиква към нови протести. Следващите демонстрации са на 24 юли 2003 г. - годишнината от възстановяването на демокрацията в Гърция. Следват нови инциденти през есента на 2003 г., когато профсъюзите на служителите от силите за сигурност се присъединяват към протестите на синдикати от други сектори в икономиката по повод откриването на ежегодната изложба HELEXPO в Солун и представянето на правителствената икономическа политика за предстоящата година от страна на министър - председателя.
От всичко написано по-горе, могат да се направят следните най-общи заключения.
Няма унифицирана европейска практика по отношение на правото на сдружаване на полицаите и по отношение на правото им да създават синдикални структури. Разнообразието е голямо и през годините варира от пълна забрана, до доста либарална регулация, допескаща дори и стачки;
Вижда се, че протестите на българските полицаи съвсем не са екзотика в рамките на ЕС. Протестират и дори стачкуват полицаи, пожарникари и жандармеристи, както в „Нова", така и в „Стара" Европа. За съжаление, не липсват и случаи на много остра конфронтация и дори на прилагане на насилие отстрана на едни полицаи, спрямо други полицаи;
Общото в огромното мнозинство от подобни случаи известни на автора (някои от които са публикувани в този текст) е, че пътят към разрешаването на конфликтните ситуации минава ЕДИНСТВЕНО през ПРЕГОВОРИ между работодателите от съответните държавни институции и полицейските синдикати.
Тези преговори могат да имат и доста "грубо материален характер", те могат да приличат на "пазарене", но това не бива да шокира никого, най-малко министъра на вътрешните работи.
Всъщност, английската конструкция за "колективни преговори" и за "колективно договаряне" е "collective bargaining", което си означава точно "колективно пазарене". Полицаите могат да искат 50 процента увеличение на заплатите, а министерството да предлага 5 процента.
В компаниите и институциите с традиции и опит в колективното преговаряне това биха били просто изходните точки, от които тръгват двете страни, за да се срещнат някъде по пътя. (не е задължително да е точно по средата). За целта обаче, най-важното е двете страни да се движат една към друга, а не в обратната посока ...
Няма никакво място за истерия и за подозрения в политически спекулации по отношение на новата полицейска синдикална федерация в България - СФСМВР. Европа е виждала и много по-мащабни и ожесточени протести. Обвиненията на министър Миков за прокарване на политически интереси чрез полицейските протести не са основателни. Напротив - "форумните полицаи" много прецизно избегнаха както политическите спекулации идващи от "обичайния заподозрян" - ГЕРБ, така и не се повлияха от трескавата кампания на бившия главен секретар на МВР - Валентин Петров, който не се умори да повтаря, че Михаил Миков е най-мразеният министър, който МВР е имало в цялата си история едва ли не. Полицаите отхвърлиха явните намеци, че смяната на ръководството на МВР е неоснователна, което им прави чест.
Министър Миков сам предложи създаването на Контактната група, така че сега би трябвало да бъде доволен, че нещата влизат в законовите рамки и ще може да преговаря с един легитимен синдикат, наследник на Контактната група, а не с някаква импровизация с неясен статут и пълномощия.
Предлагайки създаването на Контактната група, министър Миков съвсем трезво прецени реалното положение и необходимостта да се преговаря с някой, който има значително по-голямо одобрение от предалия Богу дух Национален полицейски синдикат.
Няма причини министърът да се отмята от участието си в процес, който и той е катализирал по някакъв начин. Иначе излиза че министърът не е докрай последователен, или че е прилагал политиката "разделяй и владей".
Нито един от двата варианта не е много ласкателен и затова е най-добре преговорите да продължат, като постигането на договореност не се оставя за след изборите.
В заключение - всичко е въпрос на изкуството да се преговаря.
* Изразените мнения в текста са абсолютно лични. Те по никакъв начин не ангажират Съюза за стопанска инициатива (ССИ), на който авторът е заместник председател или УНСС и НБУ, където преподава.
Колумнист
на 15.06.2009 в 21:52:33 #13??Кой въобще знае за БЪЛГАРИЯ от ЕВРОКОНГЛОМЕРАТА?? А ние знаем за ЕВРОКОНГЛОМЕРАТА и даже свръх много!! Затова неискат и да чуят за нас!! Знаем и за Г-ца КУНЕВА , като бездействуваща кукла, оставила Родината на БОТЕВ и ЛЕВСКИ да седи в €вро-Конгломерата с най-голямият КОЛОНИАЛИСТ-АНГЛИЯ в членство, захвърлили в изгнание Народа на Островите Чагос. Знаем и за Българският Посланник в Лондон, (Др. ЛЪЧЕЗАР НИКОЛОВ МАТЕВ - ambass.office@bulgarianembassy.org.uk ) , който се крие и не отговаря на писменните ни запитвания по този въпрос!! Защо €C- €U e €вро-Конгломеpат а не съюз, щe paзбepeтe пo-дoлу. Драги сънародници, Именно факта, че сега в 21 в., €вро-Конгломеpатa, е включил в членство Държава-КОЛОHИАЛИCТ, не постигнала всe още възмездието си за Извършенo престъпление срещу Правата на Човека и цял един Народ, a даже като член претендира за Демокрация в Международните Отношения. Hе може да не се отбележи, че Aнглия -(член в €вро-Конгломеpатa ), в 1971 г., чрез таен договор и Милитаристично-Агресивни цели, погубвайки Жизненото право на цял един Народ, завладява насилствено територията му. Същият тoзи „€врoпеец” в съглашение с “Чичо-САМ”-NATO дpугият Милитарист, създават Най-Голямата Военна база за унищожeние в Света, построена върху „Открадната територия”; Това е базата “Diego Garcia” до момeнта. Англия за да скрие Престъплението си, е дала острова под-наем на НАТО. Тази база е основния Милитаристичен плацдарм за Военните АГРЕСИИ срещу Човека и унищожения. От тази база агресорът ся смърт на Балканите-Югославия, от там все още обстрелват незаконно и Афгханистан, и Ирак. Че и даже сега са насочили очи към Иран, след неуспеха им в Грузия. Всичгко това за световно владеене на петрола. (Подробности ще намерите в Документалното филмче (“Stealing a Nation”, A Special Documentary Report by John Pilger.) (http://onebigtorrent.org/torrents/116/Stealing-a-Nation-A-Special-Report-by-John-Pilger) Става дума за Народа от Архипелага CHAGOS, останал без Родина заpaди КОЛОHИАЛИCТA-Aнглия и подложен на ИЗГНАНИЕ до ден днешен. Народ без Родина, за който нито една прогресивна сила в Света (начело с ООН), не се Застъпи ефективно, за да Принуди и НАКАЖЕ КОЛОНИЗАТОРА, връщайки Родината и жизнените му права. Да, СТОП на Българското участие в членство с КОЛОНИАЛИСТ-член на €вро-Конгломерата! Tук позволете ми да запитам; * Дeмокрaция ли е да се търпи „Кражбата на териториално- жизненото право на цял един Народ” от Държава-член в €вро-Конгломеpатa, разчитаща на забрава за това?? * Дeмокрaция ли е това, да се знае, търпи и остави цял един Народ без Родина, a да гoвoрим за Евро-“демокрaтичeн”Съюз? * Какви ca тeзи Нови М€ждународни Отношения и тази “Д€мокрaция”, за кoито всички €вропейци говорим, претендирамe и “градим” в момента? * Как и по какъв критерий беше проведен избора за членство в €вро-Конгломеpатa ( “cъюзa” ), така и не стана напълно ясно, но щом е допусната такава огромна грешка в подбора, че е включен член-КОЛОHИАЛИCТ, пределно e ясно, как отново „Финансовите €вро-Бизнес-интереси от нов вид” за пореден път са замеcени и са основният движещ фактор на тoзи „Нов вид Международни €вро-Бизнес-“Д€мокрaтични” Отношения”. * В това число как мисли и какво прави БЪЛГАРИЯ. претендирайки за световно Демократично признание със Свободният дух на Ботев И Левски?? "Истината за проблемите не престава да съществува, само защото сме я игнорирали." Фактите са неоспорими! С уважение: И.П.Енчев / enchev.i@abv.bg
Bativo
на 23.03.2009 в 11:22:08 #12Без да съм "специалист" по темата ще си позволя да отбележа само, че напрежение в МВР се трупа от 1989г. насам. Поради неразбираеми (или не до там явни) причини, това ведомство беше избрано за "главен" актьор в цирка наречен демократизация на страната. За период от 20г. тази институция беше риформирана многократно - с всяко ново правителство идваше и нов закон ( а често и по два), кой от кой по-абсурдни и водещи до задълбочаване, а не на решаване на проблемите. Кой и защо има интерес от този сценарий е трудно да се каже с категоричност - едно обаче е ясно, в представлението се включиха не само предвидените от режисьора персонажи. Това го превърна в т. нар. open end история, където краят не е предварително известен дори и на режисиралите го!!! "Помпозното" създаване на ДАНС и "медииното" представяне на отлично осигурените и свръх високо заплатени агенти изигра ролята на катализатор на процесите. Не бива да се заблуждаваме обаче, че не става въпрос за пореден цирков епизод предвид предстоящите избори - едва ли един синдикат може да реши който и да било проблем в МВР.
ахl_rоsе
на 22.03.2009 в 01:07:41 #11Г-н Дечев дава интересна информация за сходни проблеми на полициите и в други държави. Обаче факта, че и в другите държави е така, нас не ни топли. Ето тук копирам едно мнение от полицейския форум PoliceBG, много е показателно: http://policebg.free.bg/cgi-php/phpbb2/viewtopic.php?t=384 старакримка За каква мотивация да говорим, когато служителите на МВР всеки ден очакват да чуят от ръководството на министерството кога и какво увеличение на заплатите ще има, а вместо това същото ръководство гордо съобщава единствено колко полицаи е уволнило, отминавайки въпроса за парите с изказвания от рода на тези, че завист винаги ще има и че никой не се спира, ако реши да премине на работа другаде. За какво мотивация става дума, когато въпреки усилията, положени за разкриването на сериозните престъпления и събирането на доказателства за тях, всички виждаме какво става, когато делата отидат в съда? В съда, в който магистратите получават в пъти повече и никой не им търси отговорност за действията или бездействията им, за разлика от вечното дебнене в МВР? За какво мотивация може да става дума, когато живеем в постоянна несигурност поради нескончаемите и вечно неефективни реорганизации в МВР, при постоянните ремонти на ЗМВР, кой от кой по-недообмислени и всяващи хаос в системата? Когато виждаме, че грешката от 2006г. с приемането на нов ЗМВР без да се подготвят нещата, се повтаря само след две години със същата сила и от същите хора? А отговорност от тях някой ще потърси ли? Каква мотивация може да има, когато служителите на МВР работят в условия, в които едва ли работят други държавни служители, налага се сами да си осигуряват техника и консумативи, налага им се да пестят бензин и да си бутат колите за смях на околните, защото акумулаторите им са се изтощили поради мъдрото решение на ръководството да респектират нарушителите със включени светлини /слава богу, вече отменено/? Влизали ли сте в кабинет на съдия, прокурор или следовател? А на служител от пробационна служба? Тук поне нещата са несравними. За каква мотивация да говорим, когато нито работното време е работно време, нито почивката - почивка, нито извънредния труд се заплаща винаги и навсякъде, когато виждаш какво става наоколо - кои растат в службата и кои са награждавани почти всяка година, когато по медиите слушаш само за уволнения на колеги, за заловени колеги с подкупи, за унизени служители на МВР, зад които няма кой да застане, дори когато го заслужават? Когато самото ръководство на МВР намира за уместен PR, който създава впечатлението, че в МВР работят предимно престъпници и че МВР работи предимно, за да лови престъпници след своите редици? Какво уважение да има обществото към труда на полицая, когато ежедневно му се набива, че полицай - това е престъпник, чиято основна дейност е взимането на дребни подкупи? За какво мотивация може да става дума, когато виждаш как колеги, които службата е изцедила и им е докарала хипертония, диабет или друго заболяване, в крайна сметка биват изритани навън за благодарност? Колко служители познавате, които са си тръгнали доволни и необидени от системата? Да не говорим за тези, които поради служебни проблеми избраха да напуснат същата тази благодарна система по друг начин - с изстрел в слепоочието! Дава ли си сметка някой колко изхабяваща е работата тук и че на тези служители трябва да им се осигури адекватно заплащане, което да им позволява в свободното време наистина да се разтоварят, а не просто да сменят едни проблеми с други? Според мен ръководството на МВР трябва да излезе от кабинетите си и да изкара няколко смени с патрулите, например може да посети някое ПТП с убити и ранени, за да усети що за преживяване е и тогава да си даде сметка дали 500 лева са достатъчна заплата за служител, който всеки ден работи това. За какво мотивация говорим, когато МВР е дежурния виновен - на всички и за всичко? Полицаят е незащитен, не разполага с достатъчно правомощия, всеки си позволява да го плаши с шефовете му, с Инспектората, с военна прокуратура, с медиите, с уволнение. Лошото е, когато заплахите станат реалност и полицаят разбира колко е незащитен. След всичките хвалби за уволнени полицаи, аз поне оставам с убеждението, че най-лесно е да уволниш полицай. Сигурно и всички нарушители и престъпници са с това убеждение. А и всички полицаи. Майната му на скапаното ченге, да не скача много, че ще напишем една жалба до когото трябва и ще го изритат от МВР! Знае ли някой и защо по медиите няма нищо за това колко неоснователни жалби са подадени срещу полицаи, колко пъти военна прокуратура след извършена проверка е отказала да образува наказателно производство, защото колегите просто са си свършили работата и няма данни за извършено престъпление? Знае ли някой как полицаи постоянно са размъквани по военни следователи, защото започнат ли да работят срещи някого, той започва да пише жалби срещу тях? И какво последствия има за тези писачи? За каква мотивация може да става дума, когато от години слушаме само празни обещания от страна на ръководството за подобряване положението на служителите? Обещания, които едва ли някой ще изпълни. Вече загубихме надежда.
samoray
на 21.03.2009 в 14:06:27 #10Вината за полицейските протести е изцяло в министрите, те съзнателно откриват нови звена с никомуненужни функции само за да имитират работа, така щата се раздува а бюджета е един и същ, в последствие какво пострадва - незначителното повишение на заплатите и материалната база. Затова на всекипредлагам да се закриват цели отдели,които не работят ефективно или щата им е раздут. Какво става сега, водят се безпринципни преговори в които министъра предлага много малко подобрения на ситуацията но като добър менажер се бори да надделее над случайните преговарящи от полицейска страна, той няма откъде да вземе пари освен ако не вземе от някое друго министерство. След година или по малко залъганите полицаи излизат пак да отстояват интересите си и картинката се повтаря. С какво се отличават полицаите от другите държавни служители? - с нищо! затова разделянето им от другите съсловия е неуместно.
v100
на 20.03.2009 в 22:13:47 #9Прави впечатление рязката смяна на позицията на вътрешния министър - от приказки, че синдикатите в системата нямат достатъчна представителност, до днешното му изказване, че протестиращите били "група". В пространството се хвърлят и различни цифри за средната заплата в МВР - от 960 през близо 700 до 1008 днес. Що така бе, Мише? Кога казваш истината?
Бойчо
на 20.03.2009 в 17:15:32 #8Така е. И каквото можеше бе купено докато полицията и цялата държавна машина си бъркаха по носовете.
dddddd
на 20.03.2009 в 16:57:00 #7Бойчо След 24 часа изборите бяха минали?
Бойчо
на 20.03.2009 в 16:55:41 #6Имам. А ти имаш ле представа колко от тях бяха освободени след 24 часа и колко бяха осъдени?
dddddd
на 20.03.2009 в 15:12:58 #5Бойчо, имаш ли представа колко арестувани имаше на местните избори за купуване на гласове? Иначе по оная тема все си мислех че ще напишеш нещо, вместо другариите.
чичото
на 20.03.2009 в 13:29:54 #4Здравейте. Смятам, че в едно демократично общество всеки има право да отстоява правата си. Подкрепям работещите в МВР и смятам, че са прави. Тези момчета и момичета рискуват здравето и живота си, а получават само пренебрежение и омраза от наша страна. Не всички те са корумпираниКатаджии. Замисляли ли сме се на протеста им кои от тях са били. Едва ли това са били старите "генерали и полковници" останали от соц. времето ни. Едва ли това са били корумпираните ченгета. Нека им дадем рамо и ние. Пожарникарите,граничарите,полицаите са все хора от народа ни, това сме ние. Срам ме е когато чета нападките срещу тези достойни хора, които ризкуват живота и здравето си за нас, а получават в замяна само псувните ни.
Бойчо
на 20.03.2009 в 10:24:34 #3Абе ти наистина не си в час. С какво им пречи полицията на купуването на гласове? Че то до сега на някой да не би да са попречили полицаите? И полицията, и прокуратурата и съда са изключително удобни и послушни за управляващата мафия. За това се погрижиха всички партии през последните 20 години, като целенасочено вкарваха в тези институции удобни за себе си и бизнеса си послушни пионки. А темата за радикалния ислям за какво ти е на теб? Ти я бъркаш с темата за комунизма. За твое сведение Карл Маркс и Мохамед са две отделни личности, макар и двамата да са всепризнати пророци на своите религии.
dddddd
на 20.03.2009 в 03:14:46 #2Иначе по темата. То полицията ако не се удари преди избори, нали се очаква купуване на гласове и тормоз от мутри, а и от "полицаи". Да, съвсем навреме се тормози полицията. Но и това е ей така случайно, защото и в Европа било така. Тц тц. Да не се окаже, че Доган е първа сила в България, както стана на Евроизборите, та се чудеше как да се скрие, че прекали. Тогава да видим свободните медии какво ще говорят. Сигурно, че народът е прост и гледа Биг Брадър.
dddddd
на 20.03.2009 в 02:25:30 #1Господин Дечев, Защо така бързо беше махната темата за радикалния ислям?