Нова електронна система за отпускане на лекарствените продукти и медицински изделия по централни доставки беше представена в Министерство на здравеопазването.

Тя беше демонстрирана по време на среща с ръководствата на пациентски организации с представители на дирекциите „Лекарствена политика" и „Електронно здравеопазване" и пациентски организации.

Системата създава редица улеснения на пациентите - възможност за проследяване на навременните доставки на лекарства, регистриране получаването на лекарствата по видове и дати.

След регистрация в нея всеки отделен пациент ще получава достъп до личния си профил, за да се информира за наличието на необходимия му лекарствен продукт.

Важен елемент на електронната система е осъществяването на постоянен контрол и възможност за ефективно планиране на необходимите лекарства за следващи периоди.

Системата вече стартира пилотно в три лечебни заведения на територията на столицата, след което поетапно ще обхване лечебните заведения в цялата страна, стана още ясно на срещата в здравното министерство.