Псевдолаборатории издават протоколи за регистрация на ППС от хоум офис без да са проверили техническата им изправност. Това заявиха на брифинг в БТА инж. Евгени Мицов и инж. Ангел Бацоев, съответно управител на "Технотест" АД и ръководител на лабораторията за изпитване на ППС в същата техническа служба.

В България има две акредитирани лаборатории с широк обхват- "Технотест" АД и "Тиат" АД, като разрешително за тях се издава от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА), въвеждат инженерите.

Появяват се нови 3 чужди кандидат-фирми, които са с германска акредитация, което означава, че могат да извършват обслужвания само в Германия, твърдят инженерите. Тези технически служби имат представителства в България и са със седалищни адреси на 3-тия, 5-тия етаж в кооперации в София, ако пренебрегнем факта, че акредитацията е в Германия, то тогава как според вас едно ППС може да се качи до третия етаж, за да бъде проверено, пита инж. Ангел Бацоев.

След проверка на адресите на фирмите, инженерите установяват, че там никой не работи, а при обаждане по телефона им се казва, че са хоум офис заради ковид обстановката. Тоест протоколи се издават на парче, без проверка на ППС, а ИА "Автомобилна администрация" позволява това, убедени са инж. Мицов и колегата му.

От "Технотест" АД има над 100 върнати автомобила, поради лошото им състояние, което не позволява тяхната регистрация, но немските фирми са го направили, посочват инженерите като уточняват, че всяко ППС, регистрирано от тези технически служби, би трябвало да се превозва до Германия, изпитва се за скромната сума от 300 лева и да се връща в България.

Според тях тези схеми са много опасни за обикновения човек и не разбират защо при многократните запитвания отправени от "Технотест" АД и "Тиат" АД към ИААА, отговор не е получен. Пращали сме и до вътрешното министерство, от където единственото което получихме бе, че нерегистрираните ППС от тях, са регистрирани от друга техническа служба, твърдят инженерите.

Интересното е, че схемата върви само при редовен кабинет, явно някой им позволява да работят, друг ги спира , а понякога пишат протоколи със задна дата, заявяват инж. Евгени Мицов и инж. Ангел Бацоев. Дали това е корупция или недоразумение, гражданите да кажат, настояват инженерите.

"С подписа на изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски всичко се позволява. Под него има още един дългогодишен кадър на ИААА, който отговаря за нотификацията за техническите служби, казва се Ивайло Славейков, на когото му е пределно ясно за какво иде реч. Той пише заповеди, г-н Бойко Раковски ги разписва и схемата продължава да си върви", заяви инж. Евгени Мицов.

Стотици или хиляди ППС са минали регистрация без да трябва и така в България няма нито един нерегистриран автомобил, според инж. Мицов.

Няма контрол на пусканите автомобили в движение, а той трябва да се осъществява от техническа служба.

Евгени Мицов даде пример и за друг тип схема, в която след тежката катастрофа край Своге, парламентът взе решение, което се състои в това, че във всеки стар автобус трябва да се сложат колани. Поради това направихме стенд за изпитване на колани, направи се и методиката, но от тогава досега няма нито един изпитан автобус, твърди той.

Инженерите от "Технотест" АД и "Тиат" АД излизат с молбата бъдат чути, надяват се чрез медиите, като четвърта власт, да достигнат до институциите и да се спрат корупционните схеми.