Евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е твърдо против пакета от промени в европейското законодателство относно международните превози и шофьори. Това стана ясно от думите му пред ефира на bTV.
"Пакетът на трите "НЕ" - така Новаков вижда законопромените. Пакетът съдържа нова изисквания, които засягат часовете на труд и заплащането.
Бизнесът в Източна Европа подозира опит да бъде изхвърлен от пазара от западноевропейските си конкуренти.
Андрей Новаков предприе необичайни мерки, за да освети несъстоятелността на лансирания от френския президент Еманюел Макрон промени.
Новаков пътува от Холандия до България в ТИР.
"Аз имам чувството, че правилата са правени за делтапланеристи, които прелитат през границите, а не за Сюлейман, който прекарва по 40 тона товар през Алпите", заяви Новаков.
Предложеното изискване след 72 часа престой в дадена държава да се плащат нейните ставки, Новаков намира за нереалистично. Причината била, че има страни като Германия и Франция, които просто не могат да бъдат преминати за толкова време, а в Австрия тировете не вървят в петък, събота и неделя, което също е предпоставка да се стигне до по-дълго пребиваване.
"Тези правила са направени така, че източноевропейските превозвачи да плащат повече", убеден е евродепутатът.
ce
на 21.05.2018 в 15:05:56 #9Ми да изравнят и в Лидл на продавачките заплатите за да е всичко равно
1abv1
на 21.05.2018 в 14:56:30 #8"Колега от #3, ами хайде тогава шофьорите да бачкат за без пари." Международните ни шофьори работят за много добри пари спрямо нашите стандарти. Средно си докарват над 2 хиляди лева, някой и двойно повече. Но това пак е по-ниско от заплащането на един френски шофьор за същия брой курсове.
Borneo
на 21.05.2018 в 13:44:11 #7Да напомним и сумата на която се осигуряват родните шофьори все пак.Ама никой не отваря дума, че е "конкурентна".
House MD
на 21.05.2018 в 13:10:14 #6Колега от #3, ами хайде тогава шофьорите да бачкат за без пари. Това съвсем ще по-евтини услугата. Всъщност ако идеята се приеме, превозвачът ще изплати майбаха за три години, вместо за три месеца. Ничий бизнес няма да фалира, но превозвачите ще трябва да свикнат с мисълта, че шофьорите не са роби.
House MD
на 21.05.2018 в 13:04:00 #5И какво му е лошото българинът да получава достойни заплати и нормални почивки бе, Андро?
Хирам
на 21.05.2018 в 12:28:32 #4такива ли глупави опорки ви спуснаха бе шоросчета мамини? имате ли понятие от бизнеса международен транспорт или си драскате ей така щото сме много куул? аман от мекеренца с грамотност на български и небългарско самосъзнание! Не ви ли прави впечатление, че в случая и бизнеса и правителството са на едно мнение? това е НАЦИОНАЛНА позиция, а не на бай новаков или друг тарикат! такива като вас пропагандират и трети енергиен пакет и османското владичество и истанбулската конвенция и черноморската флотилия, и тачат плевнелиевия и всички антибългарски гнусотии които се прокламират някъде по света! засрамете се!
1abv1
на 21.05.2018 в 12:25:04 #3"И какво му е лошото българинът да получава достойни заплати и нормални почивки бе, Андро?" Щото няма да има работа за българският бизнес, ако изравни цените със западните превозвачи, което задължително ще се случи ако се вдигне заплащането на шофьорите. Това толкова ли е трудно за разбиране? Този пакет на Микрон си е точно удряне под кръста на източноевропейските превозвачи. Толкова за евроатлантическите ценности и европейското единство. За Запада няма проблем, че източната част на ЕС е бедна, но щом по-евтиният труд застрашава работата на техният бизнес - веднага бой по главата. Големите си гледат интереса и хич не им пука за другите.
House MD
на 21.05.2018 в 11:50:12 #2И какво му е лошото българинът да получава достойни заплати и нормални почивки бе, Андро?
Кастело Белведере
на 21.05.2018 в 10:13:49 #1Бизнесът в Източна Европа подозира опит да бъде изхвърлен от пазара от западноевропейските си конкуренти. Не че нещо, ама от другата страна сигурно го виждат по друг начин: че нискотарифните превозовачи от Източна Европа подбиват бизнеса. Затова е най-добре да се намерят мерки да се уравнят някак си и конкуренцията да е на база качество на услугата, а не на базата на цена. Е, наште бизнесмени ще трябва да плащат повече заплати и такси, и да имат по-малка печалба, тъкмо ще се научат на по-конкурентна среда. Щото утре като се появат китайските тирове и дронове за жълти стотинкии кво праим?