Синдикатите подкрепят българската позиция по пакет "Мобилност". Това заявиха президентите на КНСБ и КТ "Подкрепа" Пламен Димитров и Димитър Манолов на пресконференция след среща с премиера Борисов и президента на Регионалния синдикален съвет "Солидарност" в Сърбия Любослав Орбович.

Борисов работи със синдикатите за по-големи доходи на хората

Борисов работи със синдикатите за по-големи доходи на хората

Сърбия благодари на България за подкрепата по пътя към ЕС

"Ние подкрепяме нашите превозвачи, българската позиция, по три въпроса. В пакета за мобилност не могат да бъдат поставяни условия, които да дискриминират една или друга страна и части от бизнеса. С други думи, това, което касае условията за каботажните превози, да речем, ние смятаме, че не е приемливо за България... Това за нас е дискриминация", категорично заяви Пламен Димитров пред журналистите.

По думите му синдикатите обаче имат и две допълнения. "Едното е, че ние смятаме, че трябва да бъдат променени условията, при които работят нашите български работници навън. Не 9 часа междудневна почивка трябва да бъде гарантирана, а 11 часа. Това е предложението на транспортните синдикати и на двете конфедерации, което всъщност ще промени доста и някои други параметри на условията за работа. Второто много важно нещо, което казахме на премиера Борисов... заплащането на шофьорите да е според установените минимални стандарти на страната, където преобладаващо се извършва дейността. С други думи, ако имаме отиване и връщане на дадения камион и дадения поток, естествено тогава преобладаващата част остава в България. За съжаление, бих казал, от наша гледна точка. Когато обаче имаме каботажни превози, преобладаващата част е дадена държава от ЕС. Когато каботажните превози са във Франция, Германия и Белгия, очевидно някоя от тези държави преобладава. Следователно в този случай минималната ставка и минималната заплата искаме да бъде тази", допълни Димитров.

Московски: Търсим балансирани решения за пакета "Мобилност"

Московски: Търсим балансирани решения за пакета "Мобилност"

Транспортният сектор осигурява почти 1/5 от БВП на страната, обясни министърът

От своя страна президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов припомни, че преди не много време България е била мобилен превозвач номер 1 в Европа. "Сега това не е така, но така или иначе традициите съществуват, възможностите са известни. Повече от ясно е, че този текст, който към момента се предлага, цели изтласкването на всякакви други превозвачи, не просто български, от тази дейност. Повече от ясно е, че така прогласени изискванията не могат да бъдат технически изпълнени, без оттеглянето на българските участници в него. Следователно трябва да бъде намерен някакъв друг начин", настоя Манолов.

В официалната позиция на КНСБ се посочва, че Координационният съвет на конфедерацията подкрепя позицията на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) по Пакета "Мобилност". В позицията синдикатите отново настояват заплащането на шофьорите да бъде според установените минимални стандарти на страна, в която преобладаващо се извършва превозната дейност.

Превозвачите очакват масови фалити на български фирми с пакета за мобилност на ЕС

Превозвачите очакват масови фалити на български фирми с пакета за мобилност на ЕС

Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен и това ще е удар за икономиката, коментира Йордан Арабаджиев

"Противопоставяме се на всички опити да бъдат изтласкани българските транспортни работници от единния пазар на транспортни услуги, чрез предлагане на мерки за ограничаване на достъпа на български работодатели до този пазар. Считаме, че мерките, одобрени от Комитет "Заетост" на ЕП, касаещи командироването на работници, почивките извън превозното средство и каботажните превози, биха направили сектор "Пътен транспорт" непривлекателен за работодателите от Източна Европа, като по този начин неминуемо биха накърнили интереса на българските транспортни работници, наети него", пише в становището на СТСБ.

Борисов предал превозвачите, скочи БСП

Борисов предал превозвачите, скочи БСП

Георги Свиленски извади документи за позицията на правителство ни, че подкрепяме мобилния пакет

Стана ясно и че СТСБ започва преговори с работодателите и европейските социални партньори за постигане на достойни възнаграждения за българските шофьори.