Има нарушения при проектирането на магистрала "Люлин". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от money.bg.
Управителният съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" от първия ден предостави възможност на прокуратурата за пълен достъп до всички данни по автомагистралата и те работят, добави той.
Прокуратурата е открила фрапантни нарушения при проектирането на магистралата, която предстои да бъде открита през май. Освен препроектирането, магистратите ще проверяват изграждането й, всичките й тунели, подлези и надлези, както и строителния надзор. Първоначално по проект са били предвидени над 2800 м подпорни стени, но при препроектирането отпаднали доста от тях.
Според експерти, подпорните стени на места са били заменени с предпазни мрежи, което е много опасно, тъй като не покрива критериите за безопасност.
Изпълнението на "Люлин" е било по-некачествено от това в отсечката на международен път Е-79, до Кресненското дефиле, която пропадна в края на миналата година след пороите.
psp_11
на 01.02.2011 в 19:46:21 #7! четете момчета.. не само от телевизията и днешната преса: http://infocenter.bnt.bg/content/view/full/502 На 3 август 1998 г. правителството на Иван Костов приема проект за финансиране изграждането на магистрала "Люлин", който е включен в инвестиционната програма на правителството до 2001 г. Според проекта за проучването и строителството ще са нужни 351 млн.лв., които ще бъдат осигурени от държавния бюджет, фонд "Републиканска пътна мрежа" и заеми от Европейската инвестиционна банка. Според решението на кабинета проектът трябва да приключи до 2005 г. Предвижда се автомагистралата да е с дължина около 15 км и ширина на платното межу 33 м и 35 м и ще минава през селата Дивотино - Мало Бучино - Голямо Бучино - Суходол до Околовръстния път на София. Целта на проекта е пътя да се свърже директно пътен възел Даскалово с транспортни коридори номер 4 и номер 8, както и да се облекчи движението в южната част на София. През есента на 1999 г. италианската фирма SPEA печели тър по програма ФАР на Европейския съюз, организиран от Агенция "Пътища", който включва предпроектнипроучвания и работни проекти за строителството на автомагистралите “Люлин” и “Струма”. Проектът ще се финансира по програма ФАР и ще струва около 3,2 млн. евро. На 9 март 2000 г. министърът на регионалното развитие Евгени Чачев подписва с генералния директор на фирма СПЕА Франко Рапино възлагателен договор за изпълнение на “Проучване и проектиране на автомагистрала София – Кулата”. Фирмата изготвя и представя седем идейни варианта за трасе на магистралата /за удобство обозначавани с различни цветове/.
Наглия
на 01.02.2011 в 16:05:58 #6Борко цяли мандати си бараше пишката, тичаше след една топка по цял ден с 80-90 журналя, развъди 3 пъти повече кучета на територията на сф, с един прост завод за боклук не можа да се оправи, пък вие искате пътища да ви прави пътечки по-може, ама пътища...
Chr11
на 01.02.2011 в 16:05:13 #5Леле, леле, добре, че беше Тодор Живков да построи нещо, което още стои и ще стои и след още 50години, че като гледам какво построихме последните 20 години - едно голямо, голямо НИЩО!
JedyMaster
на 01.02.2011 в 16:04:15 #4"Този проект ни докара до отчаяние преди две години" - казано от евроексперт по време на посещение на магистрала Люлин януари 2011 г.
mrKrastev
на 01.02.2011 в 15:28:01 #3браво сергей добре си проектирал
Минувач
на 01.02.2011 в 15:23:54 #2JedyMaster
на 01.02.2011 в 15:23:46 #1Проектирано е била така, че дпс чрез Мапаченгиз да точат проекта