Проверката на багажа на пътниците е един от най-слабите моменти при осъществяване на мерките за сигурност на българските автогари. Право да извършват проверките имат охранителните фирми, които са наети от автогарите, коментира Иво Кирилов от отдел „Пътна полиция”, цитиран от БТА. Той участва в кръгла маса „Състояние, проблеми и сигурност на автобусния транспорт”.

Гардовете трябва да сигнализират полицията за изоставени багажи или подозрителни хора. Кирилов е категоричен, че служителите на охранителните фирми трябва да са обучени и да подлежат на контрол от страна на органите на реда.

60 са охранителните камери на Централната автогара. Те се считат за важна част от мерките за сигурност. Изпълнителният директор на автогарата Иван Мирославов подчерта, че целият персонал на гарите има инструкции да сигнализира ако има подозрения за нещо.

По негови данни по 10 000 души минават през поверения му обект в делничните дни. По празниците били двойно повече. Те се качвали и слизали от около 600 автобуса дневно. Това е причината да бъде изключително трудно всеки пътник да бъде държан под око.

Експерти твърдят, че контролът на багажа е много голям единствено в Израел. Както в нашата страна, така и в цяла Европа основно се разчитала на бдителността на гражданите. Проблемът с предаването на шофьорите пътеки, за да ги предадат по някоя от спирките по пътя, остава нерешен.