Състав на Софийския градски съд върна на прокуратурата делото срещу Лазаров. Съдът иска да се отстранят допуснати процесуални нарушения. За днес беше насрочено разпоредителното заседание.

Решението не е окончателно и може да бъде обжалвано в 7-дневен срок.

Бившия председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е обвинен в умишлена безстопанственост в особено големи размер, която представляваща особено тежък случай.

Припомняме, че Лазар Лазаров бе обвинен в края на април. Прокуратурата твърди, че в периода от 7 август 2014 г. до 30 юни 2015 г. като председател на АПИ умишлено не е положил достатъчно грижи за ръководенето и управлението на повереното му имущество при строително-монтажни работи по лот 1 на автомагистрала "Марица" и от това са последвали значителни щети в размер на 41 630 050.80 лв.

Ексшефът на АПИ Лазаров спокоен за разследването
Обновена

Ексшефът на АПИ Лазаров спокоен за разследването

Уверява, че няма нередности при обществената поръчка за "Марица"

Ако бъде признат за виновен, инж. Лазар Лазаров може да получи затвор от три до дванадесет години. Съдът може да постанови и лишаване от право да се заема определена обществена или държавна длъжност и да отнеме правото му да упражнява определена професия или дейност. Лазаров е с мярка за неотклонение "подписка".

"Твърденията, които ние показахме като неясноти, се потвърдиха. Все пак истината накрая трябва да излезе, за да си изчистя името." Това коментира инж. Лазар Лазаров след края на разпоредителното заседание.

Лазаров коментира и инцидентът в Генуа. "Няколко са причините. Много сериозен инцидент. Много неприятен. Съболезнования на близките на загиналите." От кадрите на очевидци Лазаров прави извода, че наистина може да се говори за умора на материала.

Относно ремонта на пътната инфраструктура у нас инж. Лазаров припомни, че през 2012 г. е влязал като председател на УС на АПИ. Тогава заедно с премиера Борисов са докладвали пред Народното събрание за резултатите от проверка на големите съоръжения в България. По думите му още тогава се е установило, че те от десетилетия не са поддържани и след обстойните проверки, които са правени и инспекции на тези съоръжения от Института по пътища и мостове, се установило, че 90% от тях се нуждаят от спешен ремонт.

"Тогава от правителството бяха отпуснати първите средства и бяха ремонтирани първите виадукти на АМ "Тракия" и Дебреш от АМ "Хемус", както и "Елешница". Следващата година продължиха ремонтите по Тракия, когато бяха ремонтирани така наречените вършила на 61-ви, 63-ти, 67-ми км. Виадуктите".
Лазаров припомни, че Агенцията прави ремонти и по републиканската пътна мрежа на съоръженията, Дъговият мост в Русе също е ремонтиран.

"Трябва да знаете, че има над 20 хиляди съоръжения по пътната мрежа. Неприятното е, че големият бум на строителството на тези съоръжения е веднага след 40-те и 50-те години по Републиканската пътна мрежа и 70-те -80-те години на автомагистралите - всички те са правени по едно и също време." По думите на Лазар Лазаров има и много стари съоръжения със суха зидария - тоест каменна зидария от типа на прекрасните мостове на Кольо Фичето, които поддават заради големите дъждове и тежкотоварния трафик, а съставът на тежкотоварното съоръжение е коренно променен.

Лазаров похвали пътната администрация, че си върши изключително добре рабоотата и продължава да поддържа тези съоръжения.