Изрядна и обективна е цялата документация за катастрофиралия на АМ "Тракия" автобус в направлението София-Слънчев бряг. Курсът е започнал на 100% нормално, с надлеждно заверени документи.

Автобус се преобърна на АМ "Тракия", 10 ранени
Обновена

Автобус се преобърна на АМ "Тракия", 10 ранени

Инцидентът е станал на 296-ия километър в посока Бургас

Това заяви на пресконференция в БТА Георги Атанасов - управител на фирмата "Юнион Ивкони". Техен автобус с 31 пътници се преобърна на 296-ти км в района на стралджанското село Воденичане в посока Бургас на 30 октомври 2017 г. Сигналът за инцидента бе подаден около 22.00 часа в понеделник.

Московски разпореди незабавна проверка за катастрофата на АМ "Тракия"

Московски разпореди незабавна проверка за катастрофата на АМ "Тракия"

Инспекторите на ИА "Автомобилна администрация" ще следят за спазването на времената за управление и почивка на водачите

Катастрофиралият автобус е трябвало да пътува с този водач и той е направил курса до там, до където е катастрофирал. Този автобус е преминал предпътен технически преглед, шофьорът има предпътен медицински преглед, проверен е за алкохол. Напълно изрядно автобусът е тръгнал от София в 17 часа.

Атанасов обаче призна, че във фирмата имат съмнение, че при първия курс сутринта, за част от отсечката от Слънчев бряг към София, може да има самоволна смяна на шофьора.

На въпрос дали шофьорът от злополучния курс е участвал в курсове от предния ден, Атанасов лаконично каза, че курсът е извършен по надлеждния ред.

Московски не вижда причина да отнема лиценз заради катастрофата на АМ "Тракия"

Московски не вижда причина да отнема лиценз заради катастрофата на АМ "Тракия"

Провинението на фирмата е свързано с нарушение на транспортния план

Законът позволява на всеки един от водачите да управлява 9 часа дневно с необходимите почивки, обясни Атанасов. Той допълни, че след като фирмата е проверила документацията, информацията ще бъде предадена на компетентните органи, на които компанията ще съдейства.

Нямаме право да изискваме тахошайбите от водача. Той трябва да ги пази 28 дни. След това дружеството трябва да ги съхранява 1 година, уточни директорът на компанията. Ако не функционира тахографът, няма как автобусът да мине годишен технически преглед. Дружествата няма как да видят дали тахошайбата е поставена коректно - това прави агенция "Автомобилна администрация", каза управителят на фирмата.

Относно публикуваната информация, че тази фирма има много нарушения, Атанасов обясни, че те разполагат с 400 автобуса и ежедневно изпълняват 400 курса, превозвайки около 4 млн. пътници годишно. Ако това беше фирма с 10 автобуса и 10 курса на ден, този обем от актове и жалби, цитиран в медиите, би следвало да е 0,6 акта, заяви Георги Атанасов.

Няколко версии за катастрофиралия автобус на АМ "Тракия"

Няколко версии за катастрофиралия автобус на АМ "Тракия"

Имало е вероятност и автобусът да се запали, пътниците са били покрити с дизелово гориво

Затова и според Атанасов цитираните от зам.-министър Ангел Попов 28 акта се равняват при обема на работа на "Юнион Ивкони" на 4%. При положение, че има 28 акта - съразмерно с малка фирма с 10 автобуса, това означава 0,6 актове, обясни Атанасов.

При съставянето на акт, той може да бъде обжалван за несъстоятелност. Атанасов обясни и че сега няма законов начин фирмата да разбере дали нейните шофьори имат съставени актове - водачът може и да не каже, че му е наложен акт, защото ще получи и наказание от фирмата. От ДАИ също не са длъжни да информират компаниите, че са наложили акт на техен шофьор.

Георги Атанасов индиректно запита зам.-министър Попов дали толерира сивия сектор в бранша. "Всички, които останахме, сме проверявани ежедневно на автогарата, но автобусите, които тръгват около автогарата остават непроверени. Този сив сектор се разраства ежедневно и никой не прави нищо по проблема", заяви Атанасов.

В България от началото на годината има 600 катастрофи с автобуси. Дали някоя от тези фирми има комплексна проверка? Дали някой провери имат ли необходимото оборудване да извършват този превоз, запита управителят на автомобилната компания.

Той обясни, че са дали 20 млн. лева за купуване на нови автобуси по различни дестинации.

Изчезна шофьорът на автобуса, катастрофирал на магистрала „Тракия”

Изчезна шофьорът на автобуса, катастрофирал на магистрала „Тракия”

Няма следа от 49-годишния мъж...

Запитан дали проблемът може да се обвърже с липсата на достатъчно кадри, Атанасов обясни, че целият бранш страда от недостиг на шофьори. На всяка от фирмите-превозвачи са вменени условия за даване на отстъпки на деца, пенсионери и военноинвалиди. Тези отстъпки не са компенсирани от държавата към момента. 

Между 10 и 15% е недостигът на тези кадри. Затова се отменят част от предвидените пътувания и фирмите търпят санкции от "Автомобилна администрация".

От деня на инцидента компанията няма връзка с шофьора, който е с дългогодишен стаж - около 15 години, допълни Георги Атанасов.

По-късно от името на "Юнион Ивкони" до медиите разпратиха пример за тахогравски лист. От фирмата изрично обаче уточняват, че той е използван от шофьор на превозвача през месец септември 2017 г. и личните данни на шофьора са заличени.

Снимка 321531

Източник: News.bg

Пътниците винаги са приоритет на превозвача и затова извън пострадалите при инцидента на 30.10.2017 г., които ще бъдат обезщетени от застрахователната компания, "Юнион Ивкони" ще изплати компенсация и на останалите по-леко пострадали пътници, чиито вреди не се покриват от застрахователя.