Изтече удълженият с два месеца срок за разследването за жестоката катастрофа на магистрала „Тракия". От прокуратурата поясниха, че причините са ясни, готова е и петорно-техническата експертиза от близо 60 страници.

Припомняме, през юни осем души загинаха, а 10 бяха ранени, след като автобусът на фирма "Ентуртранс", пътуващ по линията София - Бургас, се преобърна в движение на магистрала "Тракия" и се самозапали. 50 дни по-късно почина и деветата жертва на катастрофата - 46-годишната Албена Самуилова.

Според резултатите от експертизите автобусът е имал технически проблеми. Освен автотехническа, бе направена и металоскопна експертиза на счупената греда от ходовата част на автобуса. Гредите на шасито на автобуса са били напукани, а заварките са били направени некачествено, съобщава Дарик.

Вероятната причина за катастрофата е скъсване на ръждясал елемент от рамата, към която е била прикрепена предната носеща щанга. Неизправна е била и задната дясна спирачка. Шофьорът е загубил управление над автобуса, а когато се е опитал да завие надясно, автобусът тръгнал в обратна посока към мантинелата.

До момента като обвиняеми са привлечени шофьорът на автобуса Светослав Димитров и собственикът на "Ентуртранс" Ениз Ченгел. 43-годишният шофьор бе арестуван, но по-късно бе пуснат под парична гаранция от 1000 лева. На него са му повдигнати обвинения за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице.

Предстои преценка на доказателствата на двете експертизи от гледна точка на това дали и други лица биха понесли наказателна отговорност. Едва тогава петорната експертиза ще може да се коментира. Ако се установи, че лицата, отговарящи за техническото състояние на автобуса, имат отношение към катастрофата, би могло водачът да бъде освободен от отговорност.