В момента с промените, които се правят в закона за автомобилните превози ясно се разписват правилата кой превоз е законен и на какви условия трябва да отговарят превозвачите, за да извършват законен превоз, съгласно нормативната база, действаща в страната. Toва заяви шефът на "Пътна полиция" Бойко Рановски.

По думите му в момента всички наказателни разпоредби и принудително-административни разпоредби се променят, като основно са насочени срещу борба с нерегламентираните превози.

Ще се налагат санкции както към водача, така и към превозвача и собственика на превозвното средство. Ще се спира автомобила от движение, като е предвидено и отменане на свидетелството за управление, обясни Рановски.

За да извършваш обществен превоз на пътници и товари трябва да притежаваш лиценз на общността за извършване на такъв превоз или разрешение за извършване на превоз на територията на страната. Без лиценз или разрешение, не може да извършваш такъв превоз срещу заплащане, подчерта шефът на "Пътна полиция".

Той призна, че е трудно доказването на нерегламентиран превоз и допълни, че затова работят заедно с МВР и НАП.

Проверяват усилено по ГКПП-та за превозвачи без лиценз

Проверяват усилено по ГКПП-та за превозвачи без лиценз

Такива проверки ще се извършват и на летище София

Рановски отбеляза, че от сутринта на КПП Русе има три микробуса, които са спрени от движение, тъй като лицата са извършвали нерегламентиран превоз в посока Европа.

Той уточни, че при такива нерегламентирани превози най-голямата санкция е спирането на превозното средство за срок от 6 месеца.

Превозваческият бранш очаква да бъдат изменени текстовете в Закона за автомобилните превози, за да може да се изпълнява по-цялостен контрол върху дейността, а и да се прецизират текстовете в закона по отношение на това какво е "обществен превоз на пътници".

Въвеждаме термина "икономическа облага", тъй като до настоящия момент превоз на пътници беше превоз срещу съответното заплащане. Това поясни председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова на влизане в комисията по транспорт в парламента.

Депутатите обсъждат законопроекта за допълнение и изменение на Закона за автобусните превози.

Превозвачите искат едно, а получавали други

Превозвачите искат едно, а получавали други

Те искат искат заеми с ниски лихви

По думите на Милтенова за бранша е важно да може да се упражнява строг контрол и да се залавят превозвачите, които са нерегламентирани.

Наказателна отговорност може да се търси когато се извършва търговска дейност, от която се генерират приходи и това се извършва системно.

Милтенова поясни, че в това число не влиза споделеното пътуване и поделянето на разходи за гориво.

От своя страна председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов, добави, че усилията на законодателя, в частност на таксиметровата дейност, са в правилната посока, но въпреки това са недостатъчни.

"Таксиметровата дейност е регламентирана, но тя се извършва и нерегламентирано. Мерките - дори и в този закон - са недостатъчни. Необходимо е тази комисия, заедно с комисиите по правни въпроси и бюджет и финанси да довъведат мерки в НК, за да бъде озаптена тази дейност", категоричен е Ризов.

Той посочи, че нерегламентираната дейност понякога достига до 50%, като за това вина има действащото в момента законодателство.