Горките холивудски режисьори... за да направят успешен филм, вече ще е нужно филмът да е разбран и е забавлявал публиката не само в Лос Анджелис и Лондон, ами и в Ланжоу (Китай).
През тази година Китай стана вторият най-голям кино пазар в света и до края на десетилетието се очаква да окупира върха в тази своеобразна класация.
Досега тази ниша в републиката е била доминирана от чуждестранни продукции, а през 2012 г. местното правителство повиши бройката на външните филми, които се показват, от 20 на 34.
За изминалите 12 месеца общите приходи възлизат на 17.07 милиарда юана (£1.7 милиарда), което е равнозначно на ръст от 30 процента. 60 на сто от този дял се пада на ленти, произведени извън Китай, докато местната кино индустрия се опитва да намери собствения си облик.
Според проучванията в областта китайската публика си падала повече по зрелищните специални ефекти, отколкото по добре написаните сценарии и сложно изградените образи в продукциите.
"Аватар" и първите две части от сагата "Трансформърс" заемат съответно позиции 1, 2 и 4 във вечния бокс офис, а призовата тройка се допълва от друга творба на Джеймс Камерън - "Титаник".
Всичко това навежда на мисълта, че в скоро време можем да очакваме истински бум на продукции, разказващи фантастични сюжети с цел да бъде пленена китайската публика.
От друга страна сънародниците на китайската кино легенда Чоу Юн Фат са достатъчно способни да правят изключително успешни собствени романтични комедии, което се доказва от актуалния хит "Lost in Thailand". Лентата на режисьора Ху Женг е глътнала малко повече от милион паунда при създаването си, а до момента е спечелила £120 милиона.
Китай забранява тютюнопушенето във филми
Китай хвърли ръкавицата на Холувид
Китай ще диктува тенденциите в кино индустрията

Още по темата
Водещи новини
Бизнес
Истории
ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО
Chronicle
