Реклама от 1939 г. Coca-Cola, Pepsi и други компании производителки на безалкохолни напитки се съгласиха да премахнат децата като целева група в маркетинговата си стратегия за Европа, предаде АП.

Промяната е заради част от мерките, които Европейският съюз предприема в борбата със затлъстяването сред децата.

Решението бе обявено от UNESDA, федерация на производителите на напитки, в която членуват Coca-Cola Co., Pepsi Beverages Europe, Unilever и Cadbury Schweppes.

“Индустрията прави важна крачка”, обяви Стивън Кеое, един от вицепрезидентите в PepsiCo Europe.

В изявлението на UNESDA се казва още, че за първи път най-големите производители на напитки в Европа се обединяват, за да определят действията си, свързани с разумен маркетинг и продажби, особено по отношение на малките деца и учениците.