Както и подозирате: информационната епоха е променила обхвата на задържане на вниманието. Наскоро публикувано изследване на учени от Техническия университет на Дания подсказва, че колективното задържане на внимание се свива като време заради количеството информация, с което хората боравят, пише "Гардиън".
Публикуваното в понеделник проучване в научния журнал Nature Communications показва, че сега хората се съсредоточават върху повече неща, но често се фокусират върху неща за кратки периоди от време.
Учените са проучили няколко модела на медийно внимание. Данните са събрани от няколко различни източника, включително продажбата на билети за кино през последните 40 г.; Google Books; данни от "Туитър" в периода 2013-2016 г.; тенденции в Google от 2010 до 2018 г.; тенденции в Reddit от 2010 до 2015 г. и отделяното внимание в Wikipedia от 2012 до 2017 г. След това изследователите са създали математически модел, за да предскажат три фактора: колко "гореща" е темата, развитието й във времето в публичната сфера и желанието за нова тема.
Емпиричните данни са установили периоди, в които темите привличат голямо обществено внимание и бързо отшумяват, с изключение на случаи с публикации като в Wikipedia или научни журнали.
Например през 2013 г. световна тенденция в "Туитър" ще продължи средно 17,5 часа, а през 2016 г. - само 11,9 часа.
Учените отбелязват, че колективно хората по-често сменят темите, тъй като се изтощават да се концентрират върху голямо съдържание и имат нужда от нещо ново.