Днес е Международният ден на авиацията и космонавтиката. Датата съвпада с първия полет на човек в Космоса, осъществен на 12 април 1961 г. от руския космонавт Юрий Гагарин. През 2013 година се навършват и 34 години от полета на първия български космонавт Георги Иванов.
В Музея на авиацията в Крумово официалното отбелязване на празника ще започне с тържествен строй и официални приветствия. След това ще бъдат поднесени венци и цветя на паметника на загиналите летци и авиационни специалисти. По-късно ще бъде спазена поставената преди няколко години традиция и в двора на музея ще бъдат засадени дръвчета гинко билоба.
Очаква се на събитието да присъства командващият ВВС генерал-майор Константин Попов, представители на командването, на военни формирования от Пловдивския гарнизон, личен състав от 24-та авиобаза Крумово, студенти от Технически университет - София, филиал Пловдив, ветерани.
Eric_Draven
на 12.04.2013 в 18:29:02 #24Тъкмо разправяха за провалите на руската космонавтика в днешно време и изредиха пресни случаи. Както всичко друго и в това се наблюдава тотален крах на бившия разпаднал се и провалил се съюз.
iridium2009
на 12.04.2013 в 17:42:23 #23Защо оби4каме Юрий Гагарин....? Защото мом4ето ни показа пътя към звездите,показа ни ,4е 4овек може вси4ко.Веднъж полетяхме към звездите,ще летим пак, и отново и отново...Виват.
трън
на 12.04.2013 в 15:38:19 #22Цялата машина на КГБ не можа да разкрие постановка и сесесере неохотно признаха кацането на Луната. Форумното русофилистия обаче знае повече от КГБ
TheSpider
на 12.04.2013 в 15:23:25 #21Альфа | 12.04.2013 13:15 Скрий се бе мекере мръсно!
Альфа
на 12.04.2013 в 14:15:46 #20Чест и почит към Гагарин и руския народ!
русофил
на 12.04.2013 в 13:56:46 #19_root | 12.04.2013 11:08 Слава на The Wright Brothers без които кртепостните пещерняци нямаше никога да видят земята от птичи поглед. Слава на великите Германци които основоположиха летенето в космоса. ------------------------------------------------------------------ Първата, и в момента единствена космическа сила е Русия.Това е неоспорим факт,който само облъчените с Харп и охранени с ГМО дебили не могат да осъзнаят. Всичко друго преди Спутник,и преди Гагарин са ЕТАПИ на прогреса,започнал още с гения Леонардо,преминал през Циолковски,братя Райт,Жуковски и т.н.
TheSpider
на 12.04.2013 в 12:47:34 #18iridium2009 | 12.04.2013 11:20 Ооо, ясно - ти си от малоумниците, които смятат, че хората не са ходили на Луната. Живей си в твоята реалност щом ти харесва така...
XXX
на 12.04.2013 в 12:40:25 #17iridium2009 | 12.04.2013 11:20 Американците плениха фон Браун,замъкнаха го до Америка, и по Холивудски сценарии си спретнаха ..кацане на Луната..? Да,ама не, никога не са и били на Месеца,просто поредния американски блъф за злобните тролове-хейтъри--да се радват.Коубой/тоест паза4 на свине/ ------------------ Значи "коубой" е "пазач на свине", а? Много си образован, няма що........ Останалите ти глупости въобще няма смисъл да коментирам. Полетът на Гагарин е велико постижение на човечеството и на СССР - факт. Ама свикнете най-сетне с мисълта, че СССР го няма ве, разпадна се преди 22 години, а днешна Русия е нещо съвсем, съвсем различно.......
iridium2009
на 12.04.2013 в 12:20:04 #16Американците плениха фон Браун,замъкнаха го до Америка, и по Холивудски сценарии си спретнаха ..кацане на Луната..? Да,ама не, никога не са и били на Месеца,просто поредния американски блъф за злобните тролове-хейтъри--да се радват.Коубой/тоест паза4 на свине/ и Космос, евреин и Луната...хи4 не си пасват.Кацане на Луната,уфо в Розуел,11.09,бомбата на Садам.....да не изброявам си4ки американски измислици за повдигане духа на ГМО мутантите..
velikiat
на 12.04.2013 в 12:18:18 #15али бали портокал, нацистките технологии продължават да са секретни космически полет и космонавт се признават по международни критерии описаните съветски изпитатели са изпитатели и единствено известни имена, но космонавтите са в секретна програма и са трима, юри гагарин, герман титов, григори нелюбов евтин си в лъжите бае минувач, ниско пак летиш
Минувач
на 12.04.2013 в 11:57:14 #14Совалките се амортизираха и последните вече са в музеите. Руските Союзи и Прогреси в момента поддържат Международната космическа станция.
Минувач
на 12.04.2013 в 11:54:36 #13Совалките носят до 17 тона + до 7 космонавта - т.е са и бусчета и камиони. Част от тежките неща по МКС са занесени с тях. Освен това изнасят (и донасят обратно понякога) спътници, изнесоха и ремонтираха Хабъл и пр. Союзите носят по 3 космонавта и нищо повече. Прогресите са модифицирани Союзи и носят около 2.5 тона товари. Совалките са огромен технологически скок - с 4 броя (+2 катастрофирали) са направени досега около 130 полета. За около същия брой полети със "Союзи" (около 130), са изразходвани/изгорени толкова броя ракети-носители - на Земята се връща само модула с космонавти. Очевидно совалките са и икономически по-ефективни, което беше и целта на занятието.
TheSpider
на 12.04.2013 в 11:46:08 #12Добре, че руснаците отграднаха технологиите на немците, за да направят ракети. Преди Гагарин е имало и други опити, но неуспешни. Просто той е бил първият оцелял от такъв полет...
Минувач
на 12.04.2013 в 11:39:10 #11Титлата космонавт номер едно принадлежи на мен, а не на Юрий Гагарин. Изявлението на 85-годишния немски авиоас Раул Щрайхер пред сп. “ Шпигел” предизвика истинска сензация през 2002 г. Щрайхер вероятно е първият човек, видял Земята от Космоса. По собствените му думи той бил изстрелян в орбита на 24 февруари 1945 г. Последните журналистически разследвания потвърждават изявленията на Щрайхер. През 1938 г. бил създаден немски научноизследователски институт по ракетна техника. Шеф на центъра, където е създаден легендарният ракетен комплекс Фау-3, е Вернер фон Браун. Крилатата ракета А9/А10 можела да се използва като междуконтинентална. Тя била отлично средство за изпълнение плановете на фюрера да атакува Ню Йорк. Пробните полети започнали през 1943-та. Следващата година по заповед на Хитлер започнал подбор на военни летци, които да участват в пилотирани полети около Земята. Списъкът включвал 500 души. По личното настояване на Гьоринг в списъка на бъдещите космонавти бил включен и Раул Щрайхер, прочут ас във въздушния бой. Земляк на фюрера, Щрайхер обожавал Хитлер и политиката на Третия райх. При окончателния избор вземали под внимание дори хороскопа на кандидатите. Според звездите най-подходящи за важната мисия се оказват само двама пилоти Мартин фон Дулен и Щрайхер. Първият старт с Фон Дулен на борда е на 18 февруари 1945 г. Ракетата се взривява на 3-тата минута от началото на полета. Шест дни по-късно стартира Щрайхер. След успешен опит в околоземна орбита ракетата на Раул се приводнява край Япония. Крахът на Германия във войната обаче вече е предрешен. Нацистите трескаво унищожават стратегически съоръжения, технологии и документи. Хитлер издава заповед първият му космонавт да бъде умъртвен като прекалено осведомено лице. Раул обаче успява да избяга. Попада в плен, сътрудничи на американците, по-късно се заселва в ГДР. След полета на Гагарин прави опити да разкаже своята сензационна история. Никой не му обръща внимание. Русия и САЩ пленяват някои от ракетите на нацистите и по-късно ги използват при разработката на космическите си програми. .... Нито Русия нито САЩ имат интерес да делят своите успехи с тези на германците... В Правда през април 2001 година е имало статия за поне трима космонавти, които са загинали в полет. Спекулира се, че в късната 1957 година е изстрелян космонавта Алексей Ледовски посредством ракета Р-5А. Тъй като космическия кораб е бил много малък, за да притежава достатъчно апаратура за да поддържа човек жив, това е довело до смъртта на Ледовски. Въпреки че този вариант изглежда невероятен днес, възможно е все пак СССР да са провели подобен експеримент в безпилотен режим за да тестват ефекта на космическите лъчения и микрогравитацията върху човешкото тяло. Смята се, че в началото на 1958 година са изстреляни купища суборбитални ракети. На борда на една е бил Серенти Шиборин. Пряко доказателство, доказващо полета няма. Предполага се, че през 1959 година е загинал още един космонавт – Андрей Митков на борда на конвертирана Р5-А в полет подобен на този на Ледовски. Същата година вероятно е била изстреляна и Миря Громова, жена, която е пилотирала нещо като “космически аероплан”. Ако историята за нея е вярна, то вероятно корабът се е разпаднал при завръщането. Вероятно най-нашумялата история във връзка с неспоменатите космонавти е хипотетичния полет на Владимир Илюшин. За него се смята, че е излетял в космоса на 7-ми април 1961 година, броени дни преди полета на Гагарин. После нещо е станало не както трябва. Илюшин е загубил съзнание и се предвиждало незабавно кацане след 3-тата орбита. Така, в безсъзнание по време на кацането не е успял да катапултира от опасната за кацане капсула и се е завърнал на Земята целия потрошен. Тъй като е бил на територията на Китай то китайците са го приютили и излекували. По време на аварийното кацане вече е имало слухове, че в момента тече пилотиран космически полет. Смята се, че след аварийното кацане на Илюшин е било свикано извънредно събрание, което решило незабавно да бъде изстрелян Гагарин. Смята се, че полетът на Гагарин също за малко щял да завърши трагично, но в последния момент спускаемата капсула навлязла в атмосферата успешно. Накрая Гагарин катапултирал и събрал овациите като първия в историята на човечеството космонавт. В сайта lostcosmonauts.com се появило писмо, според което авторът на писмото е интервюирал Илюшин и той наистина признал, че полетът му е бил осъществен.
Минувач
на 12.04.2013 в 11:28:35 #101 марта 2010 в возрасте 82 лет после тяжелой продолжительной болезни умер легендарный летчик-испытатель Владимир Ильюшин, сын легендарного авиаконструктора Сергея Ильюшина. Его судьбу в наше время семейных традиций можно назвать уникальной. Ильюшин-испытатель - сын Ильюшина-конструктора, став генералом, не стал "генеральским сынком". Всего в жизни он добился своим упорным трудом и природным талантом. А добился многого: Заслуженный летчик-испытатель, Герой Советского Союза, Лауреат Ленинской премии, многократный мировой рекордсмен. Отец его - Сергей Владимирович Ильюшин - был одним из самых выдающихся авиационных конструкторов России и, конечно, мечтал видеть сына продолжателем своего дела, но еще мальчишкой Владимир пошел наперекор воле отца. Летать на "кукурузнике" По-2 юного Володю научил легендарный летчик Владимир Коккинаки еще в 1943 году. Собирался поступать в МАИ, но в 1944-м призвали в армию и... определили слушателем Военно-воздушной инженерной академии имени Жуковского. Одновременно с учебой в академии Владимир Ильюшин уже профессионально стал учиться летать в столичном аэроклубе. В 1951 году получен диплом военного инженера, и за спиной выпускника академии - восемь лет летного стажа. Отец считал, что это идеальный сплав для будущего создателя самолетов, должных быть непременно лучшими в мире. Владимиру специально подготовили место конструктора в "папином" ОКБ. Однако сын категорически отказался идти по стопам отца и стал летчиком-испытателем. Ильюшин-старший был настолько потрясен таким своеволием, что двадцать лет(!) практически не разговаривал с родным сыном. Профессия испытателя смертельно опасна. Не раз в небе случались критические ситуации, но летчик едва не погиб на земле. 5 июня 1960 года "Победа" с группой подвыпивших ударников коммунистического труда столкнулась влобовую с "Волгой" Ильюшина. Спас летчика коллега-испытатель и будущий космонавт Георгий Береговой, случайно оказавшийся на трассе, где произошла катастрофа. То было время ожидания космоса. И наша традиционная секретность сыграла свою роль. 11 апреля 1961 года в газете "Дейли Уоркер" появилась заметка ее московского корреспондента Денниса Огдена, в которой сообщалось о том, что 7 апреля на космическом корабле "Россия" совершил орбитальный полет сын авиационного конструктора, летчик-испытатель Владимир Ильюшин. Было официальное опровержение: еще в июне 1960 года Ильюшин попал в автомобильную катастрофу и не мог летать в космос. Он вынужден был долго лечиться: сначала у нас в стране, а затем в Китае. Но "космический полет" Ильюшина уже оброс подробностями. В эту версию за рубежом многие поверили, и Владимир Ильюшин, а не Юрий Гагарин был назван первым космонавтом планеты в "Книге рекордов Гиннеса" издания 1964 года. Время, казалось, все расставило на свои места. Мир увидел и полюбил первого настоящего покорителя космоса - Юрия Гагарина. Однако выдумка о "космонавте" Ильюшине оказалась живучей. В начале 90-х в Венгрии была опубликована книга "Гагарин - космическая ложь?". Ее автор - публицист Иштван Немене утверждал, что Гагарин вовсе не облетал нашу планету 12 апреля 1961 года. "Восток" поднялся в космос на несколько дней раньше, - писал Немене. - На борту его находился сын знаменитого авиаконструктора, не менее известный летчик-испытатель Владимир Ильюшин". Якобы после приземления Ильюшин выглядел настолько плохо, что его никоим образом нельзя было демонстрировать миру. Наоборот, его требовалось надолго, лучше всего навсегда, убрать с глаз публики. На роль космонавта № 1 был срочно подобран симпатичный парень с жизнерадостной улыбкой и прекрасными анкетными данными. А чтобы тайна не всплыла, Гагарину устроили катастрофу во время тренировочного полета на самолете "МиГ-15УТИ"... В 1999 году на Западе вышел "документальный" фильм, посвященный Владимиру Ильюшину. Его авторы не стали следовать версии Немене, а попытались изложить прежнюю легенду на новый лад. Согласно версии, изложенной в фильме, Владимир Ильюшин действительно стартовал с космодрома Байконур 7 апреля 1961 года. Затем на космическом корабле "Восток" он совершил три витка вокруг Земли, но утратил при этом связь с наземными службами. В результате ему пришлось перейти на ручное управление. Он совершил аварийную посадку в Китае, где и был арестован местными властями. Лишь через год Ильюшина передали Советскому Союзу по секретному соглашению между двумя странами. На изготовление фильма было потрачено пять лет и полмиллиона долларов, но он себя вполне окупил. Его приобрели такие гиганты информационного рынка, как "Общественный радиовещательный канал Соединенных Штатов", "Канал Дискавери", "Горизонт" и "Канадская радиовещательная корпорация". А в жизни травмы в результате автокатастрофы были столь серьезными, что, казалось, дорога в небо Владимиру заказана навсегда. Но уже через год с небольшим Ильюшин испытывал перехватчик Су-15. К этому времени отец, оставивший пост генерального конструктора, впервые после двадцатилетней размолвки признал за сыном правоту его выбора. Так уж сложилось, что практически вся летная жизнь Ильюшина-испытателя была связана с ОКБ, которым руководил Павел Осипович Сухой. Владимир Ильюшин дал путевку в жизнь практически всем машинам знаменитой марки "Су" вплоть до красавца Су-27. Именно он начал испытания так и не превзойденной никем "сотки" - машины, опередившей время. У расчетливых американцев есть незыблемое правило - если в проекте самолета 50 процентов новизны, то его не строят. В "сотке" Сухого новизны было... 100 процентов! И она летала! Причем так, что даже американские специалисты назвали самолет чудом ХХI века. Испытания стотонной машины, развивавшей скорость в три раза выше звуковой, шли на редкость удачно. Сам Ильюшин был на седьмом небе от чисто полетного счастья. Казалось, Советский Союз вот-вот получит универсальный самолет, на базе которого можно строить и пассажирские сверхзвуковые лайнеры, и стратегические бомбовозы, и даже космические ракетопланы, но... В начале семидес
Минувач
на 12.04.2013 в 11:26:20 #9Георгий Иванович Какалов взял фамилию Иванов, когда принимал участие в советско-болгарском космическом полете на корабле «Союз-33» в 1979 году.
Минувач
на 12.04.2013 в 11:24:07 #8В този ден беше окачен лозунга: "Космосът е наш!"
miroslavcho
на 12.04.2013 в 11:04:12 #7"Днес е Международният ден на авиацията и космонавтиката. Датата СЪВПАДА с първия полет на човек в Космоса, осъществен на 12 април 1961 г. от руския космонавт Юрий Гагарин." Може би има и други начини да се омаловажи и иронизира постигнатото от руснаците, само че не се сещам за толкова елегантен. Поздравления за автора. Само дето ми се гади.
posredstven
на 12.04.2013 в 10:32:14 #6АВРОРА значит Заря | 12.04.2013 09:06 ----- Нека стои човекът е решил да покаже умствения си багаж и ценностната си система - има право да се излага колкото иска Мен не ме касае , защото не съм заобиколен в живота от такива, и слава на Бога Идиоти е имало и винаги ще има. Такъв е светът.
Матю
на 12.04.2013 в 10:30:15 #5Честит празник на всички, които правят реалност мечтата ни хората да полетят.