корицата на списанието Титаник, взимащо безпощадно на мушката си германските политици Редом с големите партии, на парламентарните избори на 18 сепетмври в Германия ще се явят и няколко десетки малки партийки, които нямат никакъв шанс да прескочат бариерата от пет процента.

Като например “Библейските християни” или “Партията на анархията Пого”, която отрича всякакъв труд.
Друга нова партия, която се казва просто “Партията”, пък обещава отново да вдигне Берлинската стена...предложение, което би се харесало на повече от 25 % от гражданите на Бундесрепубликата.

Мартин Зонеборн е убеден: “Време е да поемем властта в тази страна.” При това, той няма никакви лични амбиции: “Смятам да изведа Партията до върха на властта, след което да се оттегля от политиката.”

Твърде необичаен план за човек, който току-що е влязъл в политиката. Защото Партията беше основана през лятото на 2004. Впрочем, необичайна е и предизобраната й стратегия: всички привърженици да носят едни и същи костюми.

“Но понеже не можем да се осланяме на вкуса на нашите партийни членове, а искаме да демонтрираме корпоративна идентичност, която днес е особено модерна, ние отидохме в универсалния магазин и избрахме най-евтиния костюм – един изкуствен за 49 евро.”

Цялото име на новата партия гласи: “Партия за труд, правова държава, закрила на животните, насърчаване на елитите и инициатива за базисна демокрация.”

Програмата й не е дълга – само пет страници – и поставвя акцента главно върху свободата, равенството, братството, социалната реформа, екологията и демокрацията. Тази програма май е писана специално за ЦИК, за да осигури на партията достъп до изборите. Защото иначе новата партия е продукт на сатиричното списание Титаник, а Мартин Зонеборн е негов главен редактор.

“В Германия политиката все повече прилича на сатира. Така че ние, сатириците пък, трябва да заприличваме на политици.”

Всъщност сатирците от Титаник винаги са били политизирани. През всичките 25 години списанието е атакувало политиката нахално и безпощадно, без никакви церемонии, с думи и картинки. След падането на стената Титаник пръв започна да се закача с източногерманците и с техния манталитет. Сега сатириците от Титаник обещават, че отново ще вдигнат Берлинската стена, ако спечелят изборите.

“Очевидно сме напипали определена потребност. В психологията това се нарича необходимост да се разграничиш от съседа. Нашата идея е не само да издигнем стена между Западна и Източна Германия, но, примерно, да разделим със зид Кьолн и Дюселдорф.
Наши структури в Швейцария възнамеряват да оградят със стена френскоезичното население там, в Австрия ще отцепим Каринтия, в Испания – баските. Имаме свои структури и в Лос Анджелис, макар че там все още не знаем съвсем точно кой от кого ще делим със стената. Така или иначе, стената е отлична експортна идея.” Той допълни още, че една от най-практичните функции на стената ще бъде възможността зад нея да бъде заключена Ангела Меркел.

Екипът на списанието и политическият лидер на партията започнаха в събота да продават и телевизионното време, което им се полага безплатно по закон по националните телевизии ARD и ZDF.

Целта e със средствата да се финансира кампания, която да показва Ангела Меркел без грим.

Това, че тиражът на списанието е само 60 хиляди екземпляра, Зонебор обяснява така: "Чувствто за хумор е хубаво нещо, но не е дадено на немците, а и не е универсално."