Съюзът на пивоварите в България (СПБ) посреща професионалния си празник Илинден с впечатляващи данни за развитието на бранша: над 32 млн. лева инвестиции в иновативни проекти и над 64 млн. лева приходи в бюджета под формата на акцизи и ДДС за първото полугодие на 2025 г., съобщиха от Съюза на пивовоарите в България.
През традиционно най-силния за бирения сектор летен сезон - юни, юли и август - в България се произвеждат над 170 млн. литра пиво, а продажбите достигат 175 млн. литра. Това означава, че всеки зает в пивоварния сектор средно на ден "произвежда" по 888 литра бира.
Според представено лятно изследване на агенция "Ипсос България", поръчано от СПБ, 75% от българите пият бира поне веднъж месечно, а 57% - поне веднъж седмично. Най-активни потребители са хората между 30 и 49 години. Всеки пети българин определя безалкохолната бира като модерна напитка.
Данните от проучването подчертават и високата обществена подкрепа за въвеждането на депозитна система за връщане на опаковки от напитки.
61% от анкетираните вече са чували за системата, а 90% изразяват готовност да връщат използваните бутилки и кенове. Най-голяма осведоменост е регистрирана сред хората на възраст 50-59 години и в големите градове с население над 100 000 души, където информираността достига 72%. В столицата София системата е позната на 63% от гражданите.
От Съюза на пивоварите отбелязват, че тенденциите за устойчиво потребление, технологични инвестиции и екологична отговорност продължават да бъдат водещи приоритети на бранша, който обединява както големи производители, така и малки крафт пивоварни.