Неочакван продукт може да се превърне в спасител за гръцката икономика. Южните ни съседи може да нямат големи възможности във време на криза, но със сигурност има какво да ядат.

Това каза пред американския вестник "Уолстрийт джърнъл" собственик на заведение за бързо хранене в Гърция Георгиос Франкудакис, цитиран от БГНЕС.

Заведенията за гръцки гироси никнат като гъби след дъжд, превръщайки се в "същински зъл дух" за икономическата криза, която принуди гърците масово да затварят магазини и ресторанти, пише в свой репортаж за балканската страна американското издание.

Противно на големите световни вериги като McDonalds, които са принудени да затварят ресторанти в Гърция, малките обекти за продажба на сандвичи и гироси се множат из цялата страна.

Американският вестник пише, че появилата се мания по дюнери в Гърция се дължи на консуматорския патриотизъм на гърците, които се стремят да преоткрият националната кухня и традиционните ястия.

"А гиросите са и доста евтини. Продават се между 2 и 3 евро, но имат и невероятен вкус. Това е така, защото гърците имат "любовна връзка" с храната", коментира "Уолстрийт джърнъл".

За гърците гиросът е като хот-дога за американците, пицата за италианците и сушито за японците.

Това ястие е традиционно в Гърция и не се счита за бързо хранене. То е свързано с гръцката култура и е ценен елемент от ежедневието на много гърци, заключава американският вестник.