Преди две седмици платформата за споделени превози Uber обяви, че планира да работи в партньорство с най-големия си конкурент Didi Chuxing на китайския пазар.
Осъществяването на магасделката между най-популярните компании в сектора обаче може да бъде възпрепятствано от антимонополните регулатори в азиатската страна, които трябва да дадат своето одобрение за нея.
Сливането на Didi с китайската фирма на американския старт-ъп – Uber China, ще създаде гигант с капитал от 35 милиарда долара, който ще държи почти 90% от пазара в Китай.
Редица експерти смятат, че е малко вероятно министерството на търговията във втората по големина икономика в света да даде зелена светлина за споразумението, пише Bloomberg.
Като причина за това може да се посочи и консервативният поглед на Пекин върху т.нар. “споделена икономика”. Uber и Didi Сhixing оперират в страната от години, но едва през миналия месец властите там ги легализираха.
“Сделката изисква много сложен процес за установяване на монополния статус. Данните за приходите и пазарния дял не са достатъчни, за да отразят цялостната картина”, коментира експерт.
Междувременно няколко дни след като излезе новината за възможното обединяване на Didi Chuxing и Uber China говорителят на китайското министерство на търговията заяви, че двете компании не са подали заявка за сделката пред институцията.