17 души са пострадали след като пътнически самолет, изпълняващ полет между Дубай и Индия, е пропаднал 4 600 метра, заради въздушна яма.
Скай Нюз съобщава, че Боинг 777 на авиокомпания "Емирейтс", с 361 души на борда и 14 членен екипаж, след инцидента се е приземил безпроблемно в индийския град Кочи.
Пострадалите пътници са получили веднага медицинска помощ. Не се налага настаняването им в болница.
Някои от пасажерите, които не са били с предпазни колани, са били изхвърлени от седалките си, но пилотът бързо е възвърнал контрол.
Пропадането е станало над крайбрежието на индийска щат Гоа.
По непотвърдена информация на самолета са нанесени щети, след като е пропаднал с близо 5000 метра, само за няколко минути.
neznae6t
на 26.04.2010 в 09:56:10 #19Възможно е наистина да подават сумарното снишаване като информация, но при 30 метрова яма надали е щяло да има щети по самолета. Както каза и сг, важни са първите няколко секунди до овладяването на ситуацията, а коланите са там, защото трябва да бъдат там. :-)
sg
на 26.04.2010 в 08:26:03 #18Kолко точно е пропаднал самолета не е важно, каквото има да става, става в първите 2 секунди и накрая, когато се стабилизира, но второто не е така рязко. Обикновено пострадват тарикат-дебилите, които не стоят с каиша закопчан, разбира се, и ако някой е имал малшанса да отива в момента до тоалетната. Стюардесите на смяна естествено са почти винаги потърпевши. Затова - без селски тарикатлъци, който може де.
muad
на 25.04.2010 в 23:55:28 #17Мммм, не знам дали забелязваш, но цифрите дето "водят" до 4600 м или подобни неща, са всичките различни (виж между теб и този преди това). Освен това всичките тръгват от някви индийски аналози на 24 часа... Аз моето го прочетох от Associated Press: http://www.etaiwannews.com/etn/news_content.php?id=1237165&lang=eng_news Освен това, само за сравнение, при един подобен случай, когато даже има и загинала (и заради който вече се препоръчва да си с колан през цялото време), падането е било 30м. http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_826_(1997) В смисъл възможно е след това пилотът да е снишил за по-сигурно, но от това което гледах по индийските телевизии, те основно се ядосват, че не се е обадил чак докато не е стигнал до Кочи (където е трябвало да си кацне така или иначе). Мислиш ли, че ако е падал 5км щеше да си отлети спокойно до дестинацията?
neznae6t
на 25.04.2010 в 23:38:16 #16The flight hit an air pocket and fell from 20,000 feet to 2,500 feet while its decent above the airspace of Goa. Pочти навсякъде са такива стойностите. Не зная ти къде четеш.
muad
на 25.04.2010 в 22:35:39 #15Прочети всичките новини и ще видиш, че това са само първите паникьосани и сензационни писания, после всичко се изчиства.
RICHARD LONG
на 25.04.2010 в 22:33:17 #14Major Air Tragedy Averted As Dubai-Kochi Emirates Flight Emerges Out Of Air Pocket 4/25/2010 7:53 AM ET 25 passengers on board Dubai-Kochi Emirates flight suffered injuries when the Boeing dropped 15,000 feet after hitting an air pocket an hour before reaching its destination on Sunday morning. The aircraft carrying 375 passengers was flying at an altitude of 25,000 feet when it hit an air-pocket above the Western Indian state of Goa and suddenly dropped to 10000 feet. The pilot managed to bring the plane back under control at an altitude of around 5,000 feet and landed safely at Kochi International Airport in the southern Indian state of Kerala around 8 a.m. IST, reports said. Majid Al-Mualla, Emirates' Senior Vice President for Commercial Operations in West Asia, said all affected passengers were treated after the flight landed safely in Kochi. http://www.rttnews.com/Content/MarketSensitiveNews.aspx?Id=1279830&SM=1 --- 15 000 feet = 4572 meters http://www.google.com/search?hl=en&q=convert+15000+feet+to+meters&aq=f&aqi=h1&aql=&oq=&gs_rfai=
muad
на 25.04.2010 в 22:01:19 #13Познавайки естеството на "въздушните ями", или по-точно турбуленцията, много се съмнявах за 4600м, и се оказах прав: "EK-530 from Dubai to Kochi encountered a short period of heavy turbulence while cruising at 35,000 feet. It experienced a 200-foot (60-meter) descent in altitude " 60 метра също за доста (за изведнъж така), ама 4600 просто не е възможно...
critic
на 25.04.2010 в 20:00:16 #12Добър повод всички умници, които избягват да си слагат колани, да се замислят за крехкоста на вратовете си.
Uau
на 25.04.2010 в 19:54:34 #11Вие кво искате да покажете кой е по-добър американците или руснаците ли?Не си губете времето големи дружки са.
kozlodoev
на 25.04.2010 в 18:58:01 #10Това на снимката не е Гоа... Дилетанти.
sedese
на 25.04.2010 в 17:36:47 #9Минувач,
Минувач
на 25.04.2010 в 17:31:55 #8sedese Благодаря за точната информация. Бил съм на стара дата и съм поствал дърта информация! От мен имате една бира. Наздраве! Следя шахмата: http://www.anand-topalov.com/bg/live.html
sedese
на 25.04.2010 в 14:33:30 #7Всъщност, сега по темата. Едно голямо браво на пилотите! Явно не напразно си ядат хляба.
sedese
на 25.04.2010 в 14:31:49 #6"Американский телекоммуникационный спутник SES-1 выведен российским разгонным блоком "Бриз-М" на целевую орбиту высотой около 34 тыс. километров" поствам ти това за да не се напрягаш да кликваш върху линка.
sedese
на 25.04.2010 в 14:30:12 #5Минувач, ето ти още малко инфо на "космическа теаматика. Явно си и фен. Предварително се извинявам, че е на руски, хе, хе.... "Разгонный блок вывел на орбиту американский спутник SES-1" http://newsru.com/russia/25apr2010/amer.html
thunderlord
на 25.04.2010 в 13:43:18 #4Минувач...не злорадствай Седерастично .... Стара ти е информацията http://lenta.ru/news/2010/04/19/gen/
Чорлав
на 25.04.2010 в 13:41:10 #3Не знам откъде копаеш тия новини ама са по-стари и от динозаврите. Ето една "новина" от 19-ти: Российский генератор кислорода "Электрон-ВМ" на МКС снова заработал, сообщает "Интерфакс" со ссылкой на начальника пресс-службы подмосковного Центра управления полетами Валерия Лындина. Генератор вышел из строя 14 апреля 2010 года. Космонавтам удалось включить систему, и в настоящее время она работает без сбоев. Неполадки, как оказалось, были не в самом генераторе, который уже в три раза переработал свой первоначальный ресурс, а в одном из телеметрических блоков. Пока генератор не работал, никакой угрозы для жизни экипажа не существовало - помимо запасов кислорода, в американском сегменте станции имеется аналогичный прибор OGS. На крайний случай у экипажа имеются специальные шашки, сжигание которых высвобождает кислород. Кроме этого Лындин сообщил агентству, что в российском сегменте сломалась беговая дорожка американского производства (отечественных беговых дорожек на орбите нет). В ближайшее время российские космонавты приступят к ремонту этого устройства, а пока им предстоит заниматься на дорожке в американском сегменте. http://lenta.ru/news/2010/04/19/gen/
nqkoi_drug_
на 25.04.2010 в 13:38:12 #2Минувач, чети: На российском сегменте МКС возобновила работу система получения кислорода "Электрон-ВМ", но отказала американская беговая дорожка TVIS, сообщил "Интерфаксу-АВН" в понедельник начальник пресс-службы подмосковного Центра управления полетами Валерий Лындин. "Космонавтам включили установку "Электрон-ВМ" на выходных, и она работает без сбоев по настоящее время. Как удалось выяснить специалистам, проблема была связана не с самой установкой "Электрон-ВМ", а с одним из телеметрических блоков", - сказал Лындин. Он добавил, что генератор кислорода уже в три раза переработал свой первоначальный ресурс.
Минувач
на 25.04.2010 в 13:23:49 #1Системата за производство на кислород „Електрон-ВМ” в руския отсек на Международната космическа станция не работи поради технически проблем, съобщи пресслужбата на НАСА, предаде "Интерфакс". „Системата ‘Електрон’ е изключена в момента. Опитите за откриване и отстраняване на неизправността бяха безуспешни", се казва още в съобщението. Според него Московският център за управление на полетите и Ракетно-космическа корпорация ‘Енергия’ оценяват в момента различни варианти за ремонт на кислородния генератор или замяната му с нов. Според източник от руския космически отрасъл отказът на системата не представлява заплаха за живота на космонавтите на МКС. „В американския сектор на станцията има аналогична система за получаване на кислород OGS, която може да бъде включена при необходимост,” отбеляза той.