Китайският авиационен регулатор заяви в понеделник, че следователите все още проучват причината за катастрофата на полет MU5735 на China Eastern Airlines, почти година след падането на самолета, когато загинаха всичките 132 души на борда, предава Ройтерс.

Самолет "Боинг" 737-800 се разби в планински район в южната провинция Гуанси на 21 март 2022 г., което е най-смъртоносната авиационна катастрофа в Китай от 28 години.

В навечерието на годишнината Китайската администрация за гражданска авиация (CAAC) съобщи, че експертите вече са инспектирали повече от 100 различни детайли и отломки от самолета.

"Тъй като обаче инцидентът е много сложен и изключително рядък, разследването се извършва по задълбочен начин", казаха от CAAC.

"Вследствие на това екипът за техническо разследване ще продължи да извършва работа като анализ на причините, експерименти и проверки и ще разпространи подходяща информация своевременно в съответствие с напредъка на разследването."

"Разследванията бяха фокусирани върху това как са функционирали ключови самолетни системи преди катастрофата, прави се анализ от данните от контрола на въздушното движение, проверяват се пътниците и това, което самолетът е превозвал," добави регулаторът.

Компания "Боинг"отказа коментар, а авиопревозвачът China Eastern не отговори веднага на искане за коментар.

Резюме на предварителен доклад, публикуван миналата година преди черните кутии на самолета да бъдат анализирани, не дава указания за фокуса на разследването. В него се отбелязва, че екипажът е квалифициран, самолетът е поддържан правилно, времето е било хубаво и на борда не е имало опасни товари.

Записващото устройство на разговорите в пилотската кабина и записващото устройство за данните от полета бяха изпратени в лабораторията на Националното бюро за безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ във Вашингтон, ход, който Пекин подкрепи въпреки нарастващото политическо напрежение между двете страни.

Разследващите катастрофата проучват действията на екипажа в пилотската кабина, казаха пред Ройтерс миналата година двама души, информирани по въпроса.

В отговор на слухове в интернет за умишлена катастрофа, CAAC каза по това време, че спекулациите "сериозно са подвели обществеността" и са "попречили на работата по разследването на произшествието".

Моделът на "Боинг737-800" е широко използван предшественик на 737 MAX и е в експлоатация от 1997 г. с много добри показатели на безопасност.

Съставянето на окончателен доклад за причините за катастрофата може да отнеме две или повече години, казаха китайски служители миналата година.

Самолет се разби в Непал
Обновена

Самолет се разби в Непал

На борда е имало 72 души, всички са загинали