Техническа неизправност и човешка грешка са довели до падането на самолета на Air France и смъртта на 228 души през юни 2009 година. Това става ясно в изнесения финален доклад за катастрофата, съобщава БиБиСи.
В доклада на Френската Авиационна служба ( BEA) се казва, че екипажът на самолета не е отреагирал правилно след възникналата техническа неизправност на Airbus A330.
В доклада се обвинява както ергономията ( комплексна наука за "човек - машина - работна среда" - б.р.) на Airbus A330, така и неуместните действия на пилота.
Поместени са нови 25 препоръки за безопасност. Също така се казва, че пилотите не са следвали съответните процедури, след като сензорите за скорост са били в неизправност при турбуленция два часа след излитането на самолета.
Самолетът е загубил скорост и височина и капитанът не е поел отново управлението, тъй като си е взел почивка. Една от грешките на екипажа е била, че след като самолетът е загубил скорост носът му е бил насочен нагоре, вместо надолу.
След катастрофата Air France са заменили сензорите за скорост с нови.
Самолетът изчезна от радарите докато летеше от Париж до Рио де Жанейро. Близо две години бяха нужни за откриването на черната кутия.
Припомняме, на първи юни 2009 година самолетът изчезна от радарите.
Los Angeles 90034
на 06.07.2012 в 03:24:56 #10Гриша_Петела, Знам че не е важно но все пак фактите са други...
Los Angeles 90034
на 06.07.2012 в 00:36:10 #9Нюза, дори цитирам собствената ви статия отпеди 3 години: Полет AF477: В 22:00 ч. (GMT) на 31 май самолет на „Ер Франс” излита от летището в Рио де Жанейро за Париж. Самолетът извършва полет 447. В 01:33 ч. (GMT) на 1 юни е последният контакт със самолета на „Ер Франс”, според данни на Бразилските въздушни сили. Самолетът се намира над островите Фернандо де Нороня - на около 354 км. от континента. В 02:14 ч. (GMT) на 1 юни самолетът е с неизвестно местонахождение. Той изпраща автоматичен сигнал за повреда в електрическата система. Връзката със самолета се разпада и той изчезва от радарите. В 09:10 ч. (GMT) на 1 юни самолетът не пристига по разписание на летище „Шарл де Гол” в Париж, Франция.
Los Angeles 90034
на 06.07.2012 в 00:32:19 #8Нюза, коригирайте си статията - самолета излетя от Рио де Жанейро с дестинация Париж, не обратното. Всъщност радарите го изгубиха не много далече от Бразилия, за това и бразилските спасители бяха първите да се отзоват. ------------------- Самолетът изчезна от радарите докато летеше от Париж до Рио де Жанейро. Близо две години бяха нужни за откриването на черната кутия.
s
на 05.07.2012 в 22:07:57 #7Baj Ivan, всички автоматични системи са били изключили защото не е имало отчитане на скороста поради заледяване на сензорите. Имало е гласово известяване за стал, но пилотите не са направили нищо по въпроса. Не е вината в airbus, просто пилотите не са имало никаква идея какво да правят без авто системите. Или поне един от тях не е имал.
Baj Ivan
на 05.07.2012 в 21:58:22 #6Стал протекшън систем автоматично забива носа надолу, до възтановявяне на скороста ( подемната сила ), да не говорим за съпровождащите звукови, вибрационни и гласни предупреждения. 1.Тези пилоти са се паткосали. 2. Самолета е Еъргъз.
s
на 05.07.2012 в 20:59:09 #5Това се знае отдавна, има много информация в Интернет, включително записите на разговора между пилотите от черната кутия. От тях си личи, че секудни преди сблъсъка с водата, са си нямали никаква идея какво се случва, а и през по-голямата част от времето са давали напълно противоположни команди към самолета. Голяма трагедия, причинена от човешка грешла.
dk
на 05.07.2012 в 20:58:18 #4Е па те по дискавърито ли беше, НГ ли, даваха и за тази катастрофа.
V100
на 05.07.2012 в 20:46:09 #3Линка от коментар 1. наистина е добър. Благодарим.
griffin
на 05.07.2012 в 20:42:47 #2видни педали пуканаха
за това ли квичите
гейчетата си го отнесоха
да ебъ и циганите недъгави...кой ли е следващият

Пища Хуфнагел
на 05.07.2012 в 18:16:38 #1Голяма трагедия. Един пич наскоро написа обширен анализ на български. http://www.aerohroniki.com/2012/06/27/af447-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7-%D0%B2-%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82-1-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D0%B5/