Френски апелативен съд изчисти вината на американската авиокомпания Continental Airlines за катастрофата през юли 2000 г., когато самолет „Конкорд" на Air France се разби след излитане в Париж. При катастрофата загинаха 113 души.

Решението идва две години, след като друг френски съд наложи глоба на авиокомпанията и я подведе под наказателна отговорност за катастрофата. Тогава следователите твърдяха, че паднало на пистата метално парче от самолет на Continental Airlines е причинило катастрофата със самолета на Air France.

Компанията Continental Airlines определи първоначалното решение на съда за абсурдно и започна обжалване.

"Конкорд"-ът избухна в пламъци след излетане от летище "Шарл де Гол" и се разби в близките сгради, при което загинаха 109 души на борда и четирима хотелски работници.

Повечето от пътниците са били германски туристи, пътуващи за Ню Йорк, от където е трябвало да се присъединят към круиз до Карибите.

През 2010 г. френски съд реши, че катастрофата е била причинена от парче титан, което паднало от самолет на американския превозвач Continental Airlines.
Американският оператор бе глобен 200 000 евро и осъден да заплати 1 милион евро обезщетение на Air France.

Днешното постановление на съда обаче отмени това решение и освободи от отговорност Continental Airlines.

Американската авиокомпанията не преставаше да твърди, че „Конкорд"-ът се е запалил, преди да се удари в металното парче и че те са били използвани като изкупителна жертва, за да се защити френската авиационна индустрия.

"Конкорд" са свръхзвукови самолети, извършвали пътнически полети и използвани от авиокомпаниите British Airways и Air France от 21 януари 1976 г. до 24 октомври 2003 г., като последният ("прощален") полет е на 26 ноември 2003 г.

На 10 април 2003 г. British Airways и Air France едновременно обявяват, че ще прекратят полетите на "Конкорд" по-късно през годината.
Те посочват нерентабилността на Конкорд поради по-ниския брой пътници след катастрофата от 2000 г., намаляването на пътниците след атаките на Световния търговски център през 2001 г., както и повишените разходи за гориво и поддръжка.