Епидемиолозите могат да четат Библията като професионално списание. Там има проказа, сифилис, малария. Когато Исус дойде, той освободи болните от изолация и те престанаха да се срамуват", пише германското в. "Франкфуртер алгемайне цайтунг" (FAZ).

"Старият завет е интересна литература за венеролозите. Много венерически болести могат да бъдат намерени там. Докато Моисей е бил на планината Синай, за да получи десетте заповеди от Бог, в долината израилтяните започнаха да се молят на Златния телец и да се забавляват по различни начини. Когато Моисей се завърна и видя това представление, той унищожи телеца заедно с скрижалите на завета ", казва журналистът Юстус Бендер.

Бум на сифилис в Европа

Бум на сифилис в Европа

70% увеличение на заразените за десетилетие

Бог също се ядоса. Наказа хората с болест, чието име не се споменава в Библията, но причината за нея да бъде развратът. Според венеролозите това може да е сифилисът или гонореята. Има статии по тази тема в медицински научни списания.

Бактериите обезобразиха хората, телата им бяха обсипани с абсцеси. Ако Библията говори за пациенти с проказа, то не е задължително болестта, причинена от бацила на Хансен, по-скоро става дума за много форми на обезобразяващи заболявания. А заразеният не е заслужавал състрадание, защото той е бил грешник, наказан от Бог.

Петокнижието на Моисей също е информативно за епидемиолозите, в него се говори за хигиенни правила. На първосвещениците беше забранено да докосват мъртвите. На болните не беше позволено да се явяват в общата палатка, да участват в храненото и всичко, до което се докоснаха, беше дезинфекцирано и хората бяха постанени под карантина. Проследяването на контактите беше строго: "и всеки, който има излив, докосва, без да си мие ръцете с вода, трябва да изпере дрехите си и да се изкъпе във вода и ще бъде нечист до вечерта", казва Левит, глава 5, стих 11.

Нов опасен щам на гонорея е открит във Великобритания

Нов опасен щам на гонорея е открит във Великобритания

Триперът е лекуван с антибиотици

"Всеки, който днес е недоволен от факта, че здравният отдел му се обажда и изисква да бъде поставен под карантина в топъл апартамент, трябва да прочете Левит, глава 13, стихове 45-46. Тогава предупрежденията бяха малко по-строги:" Прокаженият с тази язва, дрехите трябва да се късат, а главата му да не се покрива, а той да се покрива до устните си и да вика: "нечист! нечист!" Докато чумата е върху него, той трябва да е нечист, той е нечист; той трябва да живее отделно, извън лагера ще е неговото жилище. "

Болестта означаваше не само изолация, но и безработица, бедност и липса на подслон. Инфекциозните болести бяха не само физическо страдание, но и психическо бедствие, припомня вестникът.

Тогава дойде Исус от Назарет. (...) За изследователя на Библията Джон Доминик Кросан, Исус беше революционер и лечител, който смекчаваше социалното въздействие на епидемиите. Кросан посвети целия си живот на изучаването на Исус. Той беше монах от Ордена на Слугите на Дева Мария, учен от Папския библейски институт и професор от Чикаго .

В неговите очи - Исус ръководи движение, което призовава за мирен бунт срещу Римската империя. (...) Вместо Римската империя, Исус обеща Божието царство, в което цари справедливост.

В епохата на Исус времената в Галилея бяха бурни. Назначеният от Рим владетел Ирод Антипа премести столицата на езерото Тивериада. Римляните искаха да го използват с цел печалба. Искаха да осолят рибата и да я продадат в цялата империя. Рибарите трябваше да работят във фабрики за риба.

Цялата икономическа структура, а заедно с нея и социалната, беше извадена от равновесие. Ето защо сред учениците на Исус имаше толкова много рибари, рибата беше техният символ.

Микрочип за 1 долар открива ХИВ и сифилис за 15 минути

Микрочип за 1 долар открива ХИВ и сифилис за 15 минути

Нужна е само капка кръв, за да бъде даден положителен или отрицателен тест

Те загубиха работата си, бяха бедни. Маларията се разпространи край езерото. Пациентите бяха навсякъде. , никой не се интересуваше от тях, защото бяха прокажени (...) .

"Имаше здравна криза по времето на Исус, която имаше социално-икономически причини", казва Кросан.

"Германският църковен историк Адолф фон Харнак веднъж каза: Християнството е медицинска религия. Тъй като изцелението е толкова важно", отбелязва той. На иконите от втори век Исус се появява предимно като лечител. (...) В глава 1, стих 40 от Евангелието на Марко се казва, че Исус се е докоснал до прокажен! "

(...)

"Какво би направил Исус днес?", Заключава FAZ.

Той щеше да се бори със социалните последици от Ковид-10", каза Кросан. "Той ще вземе пари от богатите и с тях ще купи маски за бедните. Общността е по-важна от индивидуализма. Безчувственият индивидуализъм е най-лошото нещо, което може да се случи по време на пандемия.

* Заглавието е на news.bg