Официално потвърденият брой на загиналите при железопътната катастрофа в Гърция нарасна до 57 късно в четвъртък вечерта, като 56 пътници все още са в неизвестност според последното съобщение на гръцката противопожарна служба, пише гръцкият вестник "Катимерини".
Спасителните операции все още продължават при трудни условия, като сега фокусът е върху третия вагон, който е почти напълно преобърнат. Усилията бяха подпомогнати и от багер.
Междувременно прокурорът от Върховния съд Исидорос Догиакос призова разследващия прокурор от Лариса да разшири издирването си във всички посоки, за да идентифицира отговорните за смъртоносния железопътен сблъсък в Централна Гърция.
Той подчерта, че целта на разследването на обстоятелствата, довели до сблъсъка на пътническия влак, пътуващ от Атина за Солун, с товарен влак, идващ в обратна посока, е да се установят всички виновни.
"Които и да са те, към каквото и да принадлежат, откъдето и да са, каквото и да представляват", каза Догиакос, сигнализирайки, че разследванията ще се съсредоточат и върху пропуски в системите за сигурност, назначаването на неопитен началник на гара на такава ключова позиция и други.
Също в четвъртък началникът на гарата в Лариса, който е на 59 години и който беше арестуван в сряда, получи срок до събота да подготви защитата си.
В четвъртък той беше обвинен от следовател в опасно транспортно нарушение, което поради причинените смъртни случаи се счита за углавно престъпление, каза адвокатът му пред журналисти пред съда.
Очаква се срещу него да бъдат повдигнати и обвинения за убийство по непредпазливост, телесна повреда по непредпазливост и опасни действия с транспортни средства.
"На човешко ниво той е съсипан. Той разсъждава върху случилото се и не може да понесе тежестта на случилото се. Той поема отговорността, която носи", каза адвокатът му. "Но е важно да не пропуснем гората заради дърветата. И тук има "гора" от отговорности", добави той.
"Вярвам, че правосъдието ще си свърши работата много добре."
chafeto
на 03.03.2023 в 11:09:21 #4Тук поне се спазват ограничения, а тия се опитват да поддъжат скорости като най-развитите жп админинстраций в Европа без никакви мерки за сигурност. Така, че това се очакваше.
chafeto
на 03.03.2023 в 11:06:48 #3Така е, нашите железнци ги върнаха с поне петдесет години назад от нивото, което бяха достигнали в края на осемдесетте. И причината тук от много време да няма тежки инциденти е в пъти по-малкото влакове в сравнение с осемдесетте. Но тук поне цигналицията по граите ни работи, както и се поддържат скорости, съобразени със скапаната инфраструктура.
chafeto
на 03.03.2023 в 10:46:45 #2...пътува в Гърция с влак обясняваше в един форум каква трагедия са гръцките железници. Преди няма и три години обясняваше как е пътувал със 190 км/ч с вагони, които конструктивно са предвидени са скорост до 160. Каза, че на повечето им гари сигнализацията изобщо не работи, а машинистите, когато преминават през гара разчитат на честаната дума на ръководителя движение или началника на гарата. Обясняваше още как след електрифиакация на участъка Дупница - Кулата доста от останалите свободни дизелови локомотиви от серия 07 се отдават под наем на гръцките железници и как там ги крата душмански и ги съсипват, въпреки, че това са изключителни издръжливи локомотиви. И това е при положение, че от осемдесетте до сега в Гърция се изливат огромни суми. А през осемдесетте техните железници си бяха примитивни (както и турските) в сравнение с нашите.
chafeto
на 03.03.2023 в 10:36:43 #1Още преди време един човек, който е машинист и който много често пътва в Гърци